וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים: דקרתי אדם למוות כשהייתי בן 16

הנשיא רודריגו דוטרטה, שזוכה להתנגדות הולכת וגוברת בשל מאבקו האלים נגד סוחרי וצרכי סמים, אמר בנאום שנשא בוויטנאם כי הרג בצעירותו אדם בדקירה "בגלל מבט". מחר יארח הנשיא מנהיגים בינלאומיים לוועידה בבירה מנילה

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

(בווידאו: הנשיא דוטרטה תוקף את שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, בחודש אוגוסט האחרון)

בנאום יוצא דופן שנשא אתמול (חמישי) נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה לקידום מדיניות המלחמה בסמים שלו, סיפר כי דקר אדם למוות כשהיה נער. זאת, יומיים לפני כינוס ועידת מנהיגי דרום מזרח אסיה (ASEAN) שאותה יארח בבירה מנילה. "כשהייתי נער הייתי נכנס ויוצא מהכלא. היו לי קטטות פה וקטטות שם", אמר, והוסיף: "בגיל 16 כבר הרגתי בן אדם. אדם אמיתי, בדקירה. הייתי רק בן 16 וזה היה רק בגלל מבט".

בנאום, שאותו נשא דוטרטה בעיר דה נאנג שבווייטנאם, אמר גם כי איים על שליחה של האו"ם בסטירה אם יפגוש אותה, והשתמש בשפה בוטה נגד מבקריו בנושא מלחמתו בסמים.

נשיא הפיליפינים דוטרטה, 20 ביוני 2017. רויטרס
"קטטה פה וקטטה שם". דוטרטה/רויטרס

לפי ארגוני זכויות אדם, שוטרים בפיליפינים הרגו אלפי בני אדם באופן שרירותי, כחלק מהמאבק שמוביל הנשיא נגד סוחרי וצרכני סמים. בחודשים האחרונים חלה ירידה במספרי ההרוגים לאחר שהמדינה השיקה תכנית גמילה למכורים לסמים, אך אזרחים רבים קוראים להכריז על המאבק בסמים כבלתי חוקי.

מדיניותו של דוטרטה זוכה להתנגדות הולכת וגוברת בקרב רבים בציבור, בעיקר מצד הכנסייה הקתולית, ולגינוי בינלאומי. הביקורת נגד הנשיא התגברה לאחר שבחודש אוגוסט שוטרים הרגו נער בן 17 שנחשד שצרך סמים, אך משפחתו הכחישה את טענות המשטרה. סקר שנערך בסוף השבוע הראה שרמת האמון ושביעות הרצון מהנשיא הן הנמוכות ביותר מאז נכנס לתפקיד. ואולם, רבים עדיין מפגינים את תמיכתם בנשיא בן ה-72, שנבחר על בסיס מצע של מלחמה חסרת פשרות בפשיעה ובסחר בסמים.

הפגנה נגד נשיא הפיליפינים דוטרטה מול שגרירות ארה"ב במנילה, 15 בספטמבר. רויטרס
ביקורת מבית וגינוי בינלאומי. הפגנה נגד דוטרטה במנילה/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully