וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס ממושך ותליה מהרגליים: המלחמה נגד הטמילים בסרי לנקה לא נפסקת

9.11.2017 / 17:33

עשרות מבקשי מקלט מקרב המיעוט שבמדינת האי נמלטו לאירופה בשנתיים האחרונות, וסיפרו על התעללות קשה מצד הרשויות שחוטפות אותם מבתיהם או מהרחוב. זאת על שהמורדים הוכרעו לפני שמונה שנים. "צריך שהעולם ידע מה קורה בסרי לנקה"

סימני התעללות במבקש מקלט טמילי, שנמלט מסרי לנקה, 2017. AP
40 אלף אזרחים נהרגו בחודשים האחרונים של המלחמה. אחד ממבקשי המקלט הטמילים/AP

פליטים מהמיעוט הטמילי בסרי לנקה, המחפשים מקלט באירופה, סיפרו כי הם נחטפו, נאנסו ועונו בידי כוחות הממשלה. בדוח שפרסמה סוכנות הידיעות אי-פי, מתוארים המעשים שנעשו ביותר מ-50 איש, שלפי מומחה לזכויות אדם, הם "השערורייתים והסוטים ביותר", שהוא ראה מאודו.

אחד מהם סיפר כי הוא הוחזק במשך 21 יום בחדר, שבו הוא נאנס 12 פעמים, נכווה מסיגריות, הוכה במוטות ברזל ונתלה הפוך. רובם של הפליטים סיפרו כי הם נחטפו מבתיהם או מהרחוב, בטרם עיניהם כוסו והם הוסעו למרכזי מעצר.

הם סיפרו כי הם הואשמו בשיתוף פעולה עם הנמרים הטמילים, ובכולם הושארו סימנים שנראים כמו הפסים המאפיינים את הנמרים. שוביהם היו מזדהים כחברי המחלקה לחקירות פליליות, יחידת משטרה שחוקרת פשעים חמורים.

סימני התעללות במבקש מקלט טמילי, שנמלט מסרי לנקה, 2017. AP
הסימנים על גבו של אחד ממבקשי המקלט/AP

הארגון נלחם למען עצמאות המיעוט הטמילי באי שבאוקיינוס ההודי במשך 26 שנה, עד שהוכרע ב-2009. האו"ם העריך כי יותר ממאה אלף איש נהרגו במלחמה, כולל כ-40 אלף אזרחים בחודשים האחרונים של הלחימה. טמילים רבים טוענים כי הממשלה ממשיכה לרדוף אותם ולהתייחס אליהם כאל "אזרחים סוג ב'".

הדוח מתבסס על ריאיונות עם 20 אנשים ועל בחינת 32 בדיקות רפואיות ופסיכולוגיות. המקרים המתוארים אירעו מתחילת 2016 ועד יולי האחרון. בכיר בצבא סרי לנקה הכחיש כי כוחות הצבא והמשטרה היו מעורבים בכך. "אין לנו סיבה לעשות זאת עכשיו", אמר.

פייר פיגו, חוקר להפרות זכויות אדם מדרום אפריקה ששוחח עם אנשים שעברו עינויים לאורך 40 שנה, אמר כי "רמת ההתעללות המינית שמבצעות הרשויות בסרי לנקה היא המזעזעת והסוטה ביותר שראיתי מעולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שוחד תמורת שחרור

קורבן אחר, שהיה חבר בארגון המורדים כמעט לפני עשור, סיפר כי לאחר המלחמה הוא שב לחווה של משפחתו והתחתן עם חברתו מהתיכון. זמן קצר לאחר החתונה, הוא נחטף ועונה. "הם חיממו מוטות ברזל ושרפו את הגב שלי כשהם מציירים פסים", הוא סיפר. "במקרה אחר, הם שמו אבקת צ'ילי בשק וכיסו בו את הראש שלי עד שהתעלפתי. הם אנסו אותי".
לדבריו, אחרי שמשפחתו שילמה שוחד, הוא שוחרר. הוא אושפז במשך עשרה ימים ונמלט לבריטניה מבלי לומר שלום לאשתו.

רוב המרואיינים סיפרו כי הם שוחררו רק לאחר שהמשפחה שלהם שילמה דמי שוחד בסך של כ-500 אלף רופי (כ-3,000 דולר) בממוצע. עם שחרורם, הם נמלטו מהמדינה וביקשו מקלט באירופה.

אן הנה, שעומדת בראש הארגון הבינלאומי "חירות מעינויים" המספק חוות דעת רפואיות כדי לתמוך בבקשות מקלט, אמרה לגרדיאן הבריטי כי הסיפורים שפורסמו בדוח של אי-פי "עולים בקנה אחד עם סוגי הפגיעות שראינו ותיעדנו במשך שנים רבות, גם לאחר תום המלחמה". לדבריה, בחמש השנים האחרונות, סרי לנקה הייתה בפער ניכר המקור הגדול ביותר לנפגעי עינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully