וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהישגי הדמוקרטים: הטרנסג'נדרית שגברה על "ההומופוב הראשי" תומך טראמפ

דניקה רואם, עיתונאית בת 32, ניצחה בבחירות לבית המחוקקים של וירג'יניה את המועמד המכהן הרפובליקני, שקידם חוק האוסר על תלמידים טרנסג'נדרים להשתמש בשירותים בהתאם לרצונם. זאת כחלק משורת ההישגים של הדמוקרטים בבחירות השונות ברחבי ארה"ב

בין ההצלחות של הדמוקרטים בבחירות השונות שנערכו בארצות הברית השבוע, בלטה בחירתה של דניקה רואם לבית המחוקקים של וירג'יניה. רואם, עיתונאית בת 32, היא טרנסג'נדרית, והיא גברה על המועמד הרפובליקני המכהן, בוב מרשל, תומכו של הנשיא דונלד טראמפ ומי שתיאר את עצמו כ"הומופוב הראשי" של וירג'יניה.

המדינה, שהייתה מבין אלו שהכריעו את הכף לטובתו של טראמפ בבחירות לפני שנה, בחרה גם במושל דמוקרטי חדש, שגבר על המועמד הרפובליקני. כמו כן, גם מגיש הטלוויזיה לשעבר כריס הארסט, שחברתו נרצחה בשידור חי לפני שנתיים, גבר על יריבו הרפובליקני ונכנס לבית המחוקקים של המדינה. הוא צפוי לתמוך בקידום הגבלות על מכירת כלי נשק.

לקריאה נוספת בנושא
בכירה דמוקרטית: "נפתחה הדלת לניצחון בבחירות אמצע הקדנציה"
"חומה נגד טראמפ": הדמוקרטים זכו בבחירות למושל בווירג'יניה וניו ג'רזי

דניקה רואם, עיתונאית טרנסג'נדרית שנבחרה לבית המחוקקים של וירג'יניה, ארה"ב, דצמבר 2016. רויטרס
המרוץ עסק בעיר בתשתיות. דניקה רואם/רויטרס

מחוז הבחירה של רואם, שכולל גם פרברים של וושינגטון הבירה, היה מעוז תמיכה של הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות, אך המועמדת הדמוקרטית הפסידה את מדינת המפתח. רואם קידמה במהלך הקמפיין שלה את תמיכתה במתן זכויות לקהילה הגאה ולמהגרים, אך המרוץ התמקד ברובו סביב תשתיות התחבורה במדינה. מרשל ניסה לקדם בין היתר גם את החוק האוסר על מוסדות חינוך לאפשר לטרנסג'נדרים להשתמש בשירותים בהתאם לבחירתם.

הבחירות, שהיו מבחן הכוח המרכזי הראשון לדמוקרטים, הובילו לעוד שורת הצלחות מבחינתם. זאת אחרי שבמרוצים שהתקיימו בשנה האחרונה על מושבים שהתפנו בקונגרס הם הפסידו בכל המקרים לרפובליקנים. בניו ג'רזי, נבחר דמוקרט לתפקיד המושל, שיחליף את המושל הרפובליקני היוצא כריס כריסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully