וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקות מעוותים ומחסור במים: אתר הגרעין בצפון קוריאה יצר שממה

קבוצת עריקים סיפרה כי התושבים באזור הניסויים חוששים מזיהום רדיואקטיבי, שגרם למומים בעוברים והרג את כל העצים באזור. על המקומיים נאסר להגיע לטיפולים בפיונגיאנג אחרי הניסוי העוצמתי האחרון, ומי שנתפס לוקח עמו דגימות מהאזור הרעיל - נעצר

צילום: CNN

אתר הגרעין התת-קרקעי של קוריאה הצפונית יצר שממה באזור הסמוך לו וגרם למומים בתינוקות - כך סיפרו 21 עריקים, שהתגוררו במחוז קילג'ו, שם שוכן האתר פונגירי. לדבריהם, 80% מהעצים מתו ומאגרי השתייה התת-קרקעיים התייבשו כתוצאה מהניסויים הגרעיניים שערך המשטר בעשור האחרון.

"שמעתי מקרוב משפחה שם שבבתי החולים נולדים תינוקות מעוותים", צוטט אחד העריקים בעיתון "צ'וסן אילבו". הוא הוסיף כי התושבים המקומיים חוששים מזיהום רדיואקטיבי שנגרם כתוצאה מהניסויים הגרעיניים. "דיברתי בטלפון עם בני משפחה שהשארתי שם, והם אמרו לי כי מאגרי המים התייבשו לאחר הניסוי הגרעיני השישי", אמר עריק אחר, שהתייחס לניסוי שקיימה פיונגיאנג בספטמבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונת לוויין של האתר הגרעיני אחרי הניסוי האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

היה זה הניסוי העוצמתי ביותר שקיימה המדינה המבודדת, שטוענת כי ניסתה בהצלחה פצצת מימן. ביפן דווח בחודש שעבר כי כ-200 איש נהרגו באתר, ככל הנראה לאחר הפיצוץ, אולם בפיונגיאנג דחו זאת.

לפי קבוצת העריקים, בהם אחד שהתגורר באזור בין שני הניסויים ב-2006 וב-2009, לתושבים לא ניתנה אזהרה מוקדמת. "רק בני משפחות של חיילים פונו למקלטים תת-קרקעיים. לאנשים רגילים לא היה מושג", אמר העריק, שנמלט מקוריאה הצפונית ב-2010.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קים ג'ונג' און, מנהיג קוריאה הצפונית, יחד עם חניכי האקדמיה הצבאית בארצו, 14 באוקטובר 2017. רויטרס
השלכות הניסוי הפכו להרסניות. קים/רויטרס

לפי מקור אחר, שביקר במחוז מאז הניסוי האחרון, על התושבים נאסר להגיע לבתי החולים בפיונגיאנג. מי שנתפס עולה על רכבות עם דגימות מהאדמה, המים או העלים במחוז נעצר ונשלח למחנות.

הפיצוץ האחרון, לפי ההערכות, היה בעוצמה של 250 קילוטון - פי עשרה מניסוי הקודם, שאירע שנה קודם לכן. גיאולוגיים סינים הזהירו לאחרונה את פיונגיאנג כי ניסוי נוסף עלול למוטט את ההר, שבו שוכן האתר התת-קרקעי, ולגרום לזיהום רדיואקטיבי גם מעבר לגבול.

סירובה של קוריאה הצפונית לעצור את תכנית הגרעין והטילים שלה עומד בראש מסעו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באסיה. הוא הזהיר את פיונגיאנג שלא "לנסות אותנו" במהלך נאום שנשא בפרלמנט של קוריאה הדרומית, משם המשיך סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully