וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקל בגלגלים: ישראל וארה"ב לא מתואמות – והנכים משלמים

8.11.2017 / 8:00

חרף שנים ארוכות של תיאום בשלל תחומים כבדי משקל, שתי המדינות עדיין לא מתואמות בהסדרים הקשורים לבעלי מוגבלויות. איש עסקים אמריקני גילה כי תו הנכה שלו לא תקף - ונקנס: "באיטליה וגרמניה אין בעיה, אבל כאן הביורוקרטיה חזקה מהכול"

חניית נכים ברחוב ישיעהו 1 בתל אביב. שני טיומקין, מערכת וואלה! NEWS
נכה? רק בארצות הברית/מערכת וואלה! NEWS, שני טיומקין

ישראל וארצות הברית מתואמות לאורך עשרות שנים בשלל תחומים מדיניים וביטחוניים, אלא שבחלוף הזמן לא הצליחו המדינות להגיע להסדר בתחומי ההקלות לבעלי מוגבלויות. התופעה עשויה להיראות שולית לעומת תיאומים הרי גורל בין המדינות, אך מי שמשלם את המחיר היא דווקא האוכלוסייה שזקוקה כל כך להנגשה הזאת – דבר שעלול להפוך ביקור עסקי או חופשה למסע ביורוקרטי מפרך.

תחום בולט שנזנח בקשר בין המדינות הוא סוגיית תווי הנכה בחניה. יובל וגנר, מייסד ונשיא עמותת "נגישות ישראל", אמר כי ניסיונות העמותה לקדם תיאום לא צלחו עד כה, והם נאלצים להסתמך על אי-אכיפה מצד המשטרה. "קיים צורך מהותי בהכרה בתווי חניה לאנשים עם מוגבלות, הן בחו"ל והן לתיירים עם מוגבלות המגיעים לישראל. עמותת 'נגישות ישראל' פנתה למשרד התחבורה, התיירות והחוץ במטרה לקדם הסכמי הכרה הדדית וזאת אף כחלק ממחויבות המדינה לאמנת שוויון זכויות הבינלאומית עליה ישראל חתומה. עד להסכם כזה העמותה קוראת למשרד התחבורה להורות על אי אכיפה ואי מתן קנסות לתווים חניה בינלאומיים או הנפקת תו חניה זמני בשדה התעופה לתייר עם מוגבלות עם תו נכה הנכנס לישראל".

בעל תו חניית נכה אמריקאי הגיע לביקור בישראל , חנה בחניית נכים – ונקנס במאות שקלים. -, מערכת וואלה! NEWS
תו הנכה האמריקני/מערכת וואלה! NEWS, -

אמנון, איש עסקים ישראלי שנאלץ להסתייע בכיסא גלגלים בשל נכות ברגליו, הגיע בשבוע שעבר לישראל מביתו שבקליפורניה בארצות הברית. אז, גילה שתו הנכה האמריקאי שלו, לא תקף במדינת ישראל. התו שהניח על חלון המכונית לא סיפק את השוטרים, שפעלו על פי המדיניות – וקנסו אותו.

"הגעתי עם בני המשפחה מישראל למופע בבית החייל בתל אביב. חשבתי שאם אחנה את רכב בחניית הנכים הצמודה לבית החייל ואציב את התו על חלון הרכב, הכול יהיה בסדר", סיפר. ואולם, הדוח חיכה לו עם יציאתו מהאולם. "מדוע ישראל, הבית שלי, לא יכול להיות כמו מדינות רבות אחרות ברחבי העולם? מדוע כשאני טס לפגישות עבודה באיטליה וגרמניה אין בעיה שאני מציב את תו החנייה האמריקני על חלון הרכב ואין בעיות? רק כשמגיעים לכאן, הבירוקרטיה חזקה מהכול". לדבריו, "מרגע הנחיתה נדרשתי להתנועע עם מלווה צמוד שמסיע אותי ממקום למקום. הביקור בחיק המשפחה הופך מהנאה למעמסה", הוסיף אמנון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חניית נכים ברחוב ישיעהו 1 בתל אביב. -, מערכת וואלה! NEWS
"הביקור בחיק המשפחה הופך מהנאה למעמסה"/מערכת וואלה! NEWS, -

ממשרד התחבורה נמסר: "בין ישראל לארצות הברית לא קיים הסכם להכרה הדדית בתגי חנייה לנכים, כך שגם השלטונות האמריקנים לא מכירים בתג הישראלי. הניסיונות שנעשו בעבר בין ישראל לארצות הברית להגיע להכרה הדדית בתגי החנייה לנכים לא צלחו. עם זאת, ניתן לפנות בבקשה למשרד התחבורה בישראל להנפקת תג חנייה ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully