וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר במגזר הערבי: 78% חוששים מביקור ביישובים יהודים

6.11.2017 / 14:20

סקר שהוזמן על ידי אתר "בוקרא", המחדש בימים אלה מיזם העוסק בדו קיום, חושף כי 85 אחוזים מהציבור הערבי חושש מעלייה ברמת הגזענות בחברה היהודית. מייסדת האתר גאדה זועבי: "דאגה עמוקה מהדרדרות השיח"

85 אחוזים מהציבור הערבי חוששים מעליית רמת הגזענות בחברה היהודית. 78 אחוזים מתוכם הכריזו שהם חוששים לבקר במרכזי הקניות בישובים היהודיים מחשש שיפגעו בהם ובילדיהם. כך עולה מסקר במגזר הערבי שנהוזמן על ידי גאדה זועבי, המייסדת והבעלים של אתר "בוקרא". על פי נתוני הסקר 56% הביעו פסימיות ביחס לאפשרות של חיים משותפים עם היהודים.

האתר מחדש בימם אלה את מיזם החיים המשותפים, שאימץ את הסיסמה: "מוחקים את השנאה – אין פתרון אחר לחיים נורמליים", תוך שימוש בסיסמאות ברוח "אלימות זה לא אני, גזענות זה לא אני" – במטרה להגברת הפעילויות בתוך האוכלוסייה הערבית בישראל למען הטמעת ערכי הדיאלוג, הפיוס, הסובלנות, והשלום – ולמען ביסוס החיים המשותפים. לדברי זועבי, היא חשה דאגה עמוקה, בהיותה אשת תקשורת ופעילה חברתית – מההשלכות של הידרדרות השיח, המסכנות את עתיד השלום והחיים המשותפים- דבר שהתבטא באופן חמור בפרסומים ובשיח ברשתות החברתיות בקרב האוכלוסיה היהודית והערבית.

קמפיין חיים משותפים. בוקרא,
מוחקים את השנאה. קמפיין חיים משותפים/בוקרא
קמפיין חיים משותפים. בוקרא,
מודעות פרסום בכלי תקשורת ערבים. מיזם חיים משותפים/בוקרא

לאחרונה ארגן האתר שורה של פעילויות בישובים הערביים, בדגש על הצורך בהידברות והקשבה הדדית, תחת הכותרת הכוללת: "מדברים כדי לבנות ביחד, כי זאת היא הדרך". לאורך כל הקמפיין, מתחילתו ועד היום, התגייסו דמויות יצוגיות ואנשי דת מכל העדות בחברה הערבית. במסגרת הקמפיין אף הוצבו בכניסות לישובים הערביים שלטי חוצות ברוח הסיסמאות הנ"ל, והרשתות החברתיות הוצפו בסרטונים שמטרתם לקדם חיים משותפים, בעידוד אנשי דת יהודים, מוסלמים ונוצרים – זאת כמשקל נגד לסרטוני ההסתה וההפחדה.

נדבך נוסף לפעילויות שהתקיימו- התגייסותו של אתר "בוקרא" לקחת חלק בפסטיבל "מקודשת" שהתקיים בירושלים לאורך ימים, בשיתוף בין אמנים יהודים, פלסטינים וערבים מהארץ ומחוצה לה. פועלו של האתר בלט גם בצעדות ובמסעות והפעילויות של תנועת "נשים עושות שלום" – כשלאורך הקמפיינים האלה אומצו המוטיבים והסיסמאות של המיזם של "בוקרא".

המיזם המדובר כבר הושק לפני יותר משנה, בעקבות האווירה העכורה שנוצרה מגל הסכינאות והאלימות ההדדית שהעיבו עוד יותר על המתיחות בין שני העמים, בהעדר אימון ואופק מדיני. אתר בוקרא יזם את ניסוחה של "אמנה חברתית" עליה חתמו אקדמאים, אנשי דת ומחנכים, וכן נציגים של שכבות שונות באוכלוסייה הערבית, שהדגישו כי "אנו עושים זאת מתוך הכרה עמוקה ואחריות מוסרית וקיומית, במטרה לבסס ערכי סובלנות, שותפות גורל, כבוד הדדי, הבנת וקבלת האחר ללא אלימות, אפלייה, וגזענות. אנו משוכנעים כי עלינו לקדם שיח ודיאלוג, כדי לחצות את המשבר, וליצר אופק של תקווה לשלום כולל ובר קיימא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קמפיין חיים משותפים. בוקרא,
"אלימות זה לא אני, גזענות זה לא אני". שלטי הקמפיין בעיר נצרת/בוקרא
קמפיין חיים משותפים. בוקרא,
מנסים לקדם שיח של תקווה לשלום. פעילות הקמפיין בנצרת/בוקרא

  • עוד באותו נושא:
  • בוקרא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully