וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקס מתואם לגבאי? כחלון וליברמן הצהירו כי לא יצטרפו לממשלה בראשותו

4.11.2017 / 22:27

שר הביטחון ושר האוצר הודיעו, ברקע סדרת סקרים שמראים התחזרות של גוש המרכז-שמאל, כי לא ישבו בקואליציה בראשותו של גבאי. "ישראל ביתנו וכולנו לעולם לא ישבו איתו", אמר ליברמן. כחלון אמר: "אין שום מצב שכולנו תצטרף לממשלת שמאל של העבודה"

צילום: חיים שפיר, עריכה: שניר דבוש

ברקס מתואם לאבי גבאי? שר האוצר משה כחלון ושר הביטחון אביגדור ליברמן הצהירו הערב (שבת) שניהם כי הם לא יצטרפו לממשלה בראשות יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, על רקע סדרה של סקרים שמראים התחזקות בגוש המרכז-שמאל. "ישראל ביתנו וכולנו לעולם לא ישבו בקואליציה של אבי גבאי", אמר ליברמן בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות". שעה קלה אחר כך, כחלון התראיין ב"חדשות סוף השבוע" ואמר כי "אין שום מצב שכולנו תצטרף לממשלת שמאל של העבודה".

ההצהרות של ליברמן וכחלון, שנראות מתואמות, מגיעות על רקע יחסים עכורים של גבאי, שנבחר ביולי האחרון לראשות מפלגת העבודה, עם שניהם. כחלון וגבאי, שהיה ממקימי כולנו ומספר 2 המפלגה עד התפטרותו בשנה שעברה, נמצאים בנתק מוחלט לאור האכזבה והכעס של שר האוצר על התנהלותו של גבאי. ליברמן, כך לדברי בכירים במערכת הפוליטית, מסתייג גם הוא מאוד מגבאי, שהתפטר במחאה על מינויו לשר הביטחון.

גם ליברמן וגם כחלון נמצאים ביחסים טובים עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שנחשב המפסיד העיקרי מבחירתו של גבאי, שמתחרה בו על ההובלה של גוש המרכז-שמאל בבחירות הבאות. כחלון ולפיד אף נפגשו בשבוע שעבר לשיחה ארוכה. "כולנו לא תהיה עלה תאנה בממשלת שמאל, אני איש המחנה הלאומי - בניגוד למפלגת העבודה או לפחות מה שמוביל אותה היום", אמר כחלון הערב.

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
כחלון/ערן גילווארג

בשבוע שעבר פורסמו שני סקרים בערוצי הטלוויזיה שמראים מגמה של היחלשות בליכוד והתחזקות של גוש המרכז שמאל לעומת הקואליציה הנוכחית. בסקר "החדשות" (חדשות 2), הליכוד זכה ל-24 מנדטים, המחנה הציוני קיבל 21 מנדטים ויאיר לפיד 20. מפלגות הקואליציה הנוכחית זכו יחדיו ל-62 מנדטים לעומת 58 של גוש השמאל-מרכז. בסקר מנדטים של חדשות עשר הליכוד הוביל ב-26 מנדטים, יש עתיד עם 22 והמחנה הציוני 19, אך מרצ רשמה בסקר הזה התחזקות לתשעה מנדטים, מה שמעלה את גוש המרכז-שמאל ל-61 מנדטים.

שר האוצר התייחס בראיון גם לעודפי ההכנסות של המדינה ב-2017 בסך של יותר מעשרה מיליארד שקל ואמר כי הוא מתכנן להוריד מסים למשתכרים 11 אלף שקל ברוטו בחודש ומעלה ולהפחית מכסים. "לגבי המסים מה שאנחנו מתכוונים לעשות זה קודם כל הפחתת מכסים כדי לעזור ביוקר המחיה, וגם הפחתת מס הכנסה למעמד הביניים שכורע תחת הנטל וצריך לעזור להם". כחלון אמר כי הוא מתכנן את המהלך למרות התנגדותה של נגידת בנק ישראל למהלך: "אני לא מתכוון לקבל את העצה שלה, יש לי הרבה כבוד לנגידה אבל אני לא מסכים איתה. האחריות היא שלי ואני זה שמקבל את ההחלטות בסוף".

כחלון גם התייחס לחוקים השינויים במחלוקת על סדר היום של הקואליציה - החוק לאיסור חקירות ראש הממשלה ויו"ר ההמלצות והבהיר שהוא מתנגד לחקיקת חוקים שאמורים לסייע באופן אישי לראש הממשלה שנמצא בחקירה. "כל חוק שהוא פרסונלי לא יעבור", כחלון אמר, אך הביע תמיכה בחוק ההמלצות כל עוד הוא לא יחול על חקירות נתניהו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון אביגדור ליברמן בראיון לוואלה! NEWS,  הראשון באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully