וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: החייל שנפל בשבי טליבאן אחרי שערק לא יישלח למאסר

3.11.2017 / 17:55

בו ברגדאל עזב את המוצב שלו באפגניסטן ב-2009, והוחזק בידי הארגון במשך חמש שנים, שבהן עבר עינויים קשים. הוא הודה בעריקה, אך השופט הצבאי דחה את בקשת התביעה לשלוח אותו ל-14 שנות מאסר והחליט רק להדיחו משירות. טראמפ: "זו חרפה למדינה ולצבא"

עריכה: קשת סידי

בית משפט צבאי בארצות הברית דחה היום (שישי) את בקשת התביעה להטיל עונש מאסר כבד על סמל בו ברגדאל, שהורשע בעריקה אחרי שנטש את עמדתו באפגניסטן ב-2009, אולם הורה על הדחתו מהשירות. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי החלטת בית המשפט היא "חרפה מוחלטת למדינה ולצבא".

ברגדאל נתפס בשבי טליבאן והוחזק בתנאים אכזריים במשך חמש שנים. הוא עמד בפני מאסר עולם אחרי שהודה בנטישה ובהתנהגות שאינה הולמת בפני האויב. התביעה דרשה לגזור עליו 14 שנות מאסר בשל הפציעות שנגרמו לחיילים שחיפשו אחריו, אחרי שעזב מוצב במחוז פקטיקה ביוני 2009, ללא אישור מפקדיו.

צוות ההגנה של החייל, בן 31 כיום, אמרו כי אין לשלוח אותו לכלא, בשל הפגיעות הפיזיות והנפשיות שמהן הוא סובל, וטענו כי הוא לא התכוון לגרום נזק לאיש. התביעה לעומת זאת, טענה כי הוא ידע שהיעדרותו תדליק נורות אדומות באזור הלחימה.
שחרורו ב-2014 בעסקת חילופיי שבויים שנויה במחלוקת, שאותה אישר הנשיא הקודם ברק אובמה, גרמה למחלוקת רבה ולביקורת נוקבת מצד פוליטיקאים שמרניים. טראמפ אמר במהלך קמפיין הבחירות בשנה שעברה כי להוציא את ברגדאל להורג.

בו ברגדאל, חייל אמריקני שנחטף על ידי טליבאן באפגניסטן ושוחרר אחרי חמש שנים, ב-31 במאי 2014. AP
ברגדאל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully