וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהרות הכרמל חייבו בניגוד לתקנות - ועשויות לפצות במיליונים

3.11.2017 / 14:15

ועדת הערר של המנהרות קיבלה טענה של נהג על חיוב יתר בסך אלפי שקלים בעקבות פירוש לא נכון של תקנות התעבורה וזכיון החברה - במה שעשוי להוות תקדים שיביא להחזר לנהגים רבים שהשתמשו בכביש. כרמלטון: "ההחלטה אינה סופית וכפופה לערעור בבית משפט"

מנהרות הכרמל. מנהרות הכרמל,
חיוב שגוי. מנהרות הכרמל/מנהרות הכרמל

ועדת הערר של מנהרות הכרמל אישרה לפצות נהג על חיוב יתר, במה שעשוי להוות תקדים שיוביל להחזרתם של מיליוני שקלים לנהגים שחויבו על נסיעה במנהרות. הערעור, בסך של כ-3,000 שקל, התקבל לאחר שבעלי חברת ההסעות "אפיקי אשד" יורם קריספל טען כי חויב על תעריף של רכב ציבורי – בעוד שנהג ברכב המוגדר בתקנות כרכב פרטי.

חברת "כרמלטון", מפעילת המנהרות, פיצתה את קריספל, בעלים ומנהל של חברת הסעות אפיקי אשד, שטען בפני ועדת הערר כי חויב על סך של 51.72 שקל, בעוד שהיה אמור לשלם 17.20 שקל בלבד – שכן ברכב שהפעיל במסגרת חברת "אפיקי אשד" היו שמונה נוסעים בלבד, בעוד שההגדרה לרכב ציבורי, כפי שמופיעה בתקנות התעבורה שעליהן מתבסס זכיון החברה, היא עשרה נוסעים ומעלה.

מחאת יוקר המחירים במנהרות הכרמל, מנהרות הכרמל. מרץ 2015. שלומי גבאי
הכניסה למנהרות/שלומי גבאי

קריספל סיפר לוואלה! NEWS כי ברכב המדובר נעשו מספר נסיעות בפרק זמן קצר, וכשהבחין בפער החיוב "נדלקה לו נורה אדומה", כדבריו. הוא פנה לחברה בבקשה להחזר כספי, אך טענתו נדחתה בתחילה. "כל הפניות שלי נפלו על אוזניים ערלות", אמר. הוא פנה לוועדה בכוחות עצמו וללא עזרת עורך דין, אף שמדובר בגוף שסמכויותיו שקולות לבית משפט השלום וניתן לערער על פסיקותיו לבית משפט מחוזי.

ועדת הערר קיבלה את טענתו של קריספל, וחבריה - היו"ר עו"ד מוראד מפרע, עו"ד רועי בלסיאנו וגלעד ונגרובר - קבעו כי ההגדרה לרכב ציבורי כפי שמופיעה בפקודת התעבורה, קובעת כי היא תחול על "אוטובוס, מיניבוס או קרוואן רק אם אלה מיועדים או משמשים להסעת 10 נוסעים לפחות. לפי הסעיף הנדון, אין רכב העוררת (חברת "אפיקי אשד", א"א) נחשב ל'רכב ציבורי', כי הוא מיועד לשמש להסעת מספר קטן יותר של נוסעים – 8 בלבד".

מכרמלטון נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטת וועדת העררים שאינה סופית, שכן היא כפופה לערעור בבית המשפט. כרמלטון לומדת את ההחלטה ותגיב עליה במועד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully