וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לספורט, לעבודה - וסתם לכיף: הישראלים אוהבים לנסוע באופניים

3.11.2017 / 17:35

סקר של "אור ירוק" נעלה כי בשניים מכל שלושה בתי אב בישראל יש לפחות זוג אופניים אחד, והשימוש בהם מתחלק בין היתר כתחלופה לרכב או לתחבורה ציבורית. עם זאת, רבים חוששים מפגיעת כלי רכב ועשרה רוכבים נהרגו מתחילת השנה

צלמים זמניים מורשים

דנה שרון מחיפה תחגוג בשבוע הבא את יום הולדתה השישי. השבוע היא הסתובבה עם הוריה ברחבי העיר כדי לחפש חנויות שמוכרות אופניים התואמים לגילה, לגודלה הפיזי ולמשקלה. אמה, טובה, סיפרה לוואלה! NEWS בהתלהבות: "חודשים רבים שאנחנו חושבים איזו מתנה נקנה לדנה שלנו לכבוד יום ההולדת – מתנה שתתרום גם לכושרה הגופני וגם לאחריותה. אביה של דנה רוכב בקבוצת חובבים, נוסע מדי שנה לאלפים וחוזר תשוש אחרי שבועיים, אבל מלא בחוויות. דנה מבקשת ממנו להצטרף אליו, אז אמרנו שחייבים להתחיל איפשהו".

סיפורה של דנה מעיד היטב על הנתונים שעולים מסקר שביצעה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות". הסקר נועד לבחון את שיעור המשתמשים באופניים בישראל, ועולה ממנו כי בשניים מכל שלושה בתי אב בישראל – 66% - יש לפחות זוג אופניים אחד.

מה אוהבים הרוכבים לעשות עם האופניים שלהם? 20% מהם רוכבים בשביל הפנאי והבילוי, 18% מעידים כי האופניים משמשים אותם לספורט, 11% עושים שימוש באופניים כדי להגיע ממקום למקום, 7% רוכבים על אופניים לקניות, ו-6% - לעבודה או ללימודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שביל אופניים בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלה שאינם משתמשים באופניים כדי להגיע לעבודה או ללימודים נשאלו מדוע הם לא עושים זאת, ו-21% מהם טענו כי מרחק הנסיעה רב מדי. חמישית מהנשאלים השיבו כי הנסיעה ברכב נוחה יותר, 13% מהם אמרו כי אין להם אופניים או כי אינם יודעים לרכוב. 12% השיבו כי אין שבילי אופניים מתאימים, 10% הסביר כי מזג האוויר אינו מאפשר זאת, 7% השיבו כי הם מעדיפים ללכת ברגל, 6% אמרו כי הרכיבה קשה מדי, ואילו 4% מהנשאלים השיבו כי כושרם הגופני אינו מאפשר זאת.

כשנשאלו המשיבים מה צריך לקרות כדי שיוותרו על האוטובוס או על המכונית בדרכם ללימודים ויעברו לאופניים ככלי תחבורה עיקרי, 19% מהם אמרו כי אם יתגוררו קרוב יותר לעבודה או ללימודים, הם יעברו לרכיבה. 18% טענו כי שיפור ההיבט הבטיחותי, הכולל בטיחות ותשתיות מתאימות, יגרום להם להשתמש באופניים ככלי תחבורה עיקרי. 16% אמרו כי ההיבט הכלכלי, כלומר החיסכון בדלק, יוכל לגרום להם להשתמש באופניים, ו-13% השיבו כי אין דבר שיגרום להם לרכוב על אופניים לעבודה או ללימודים. 12%, לעומת זאת, אמרו כי תמריץ כלכלי בעבודה או בלימודים דווקא ישכנע אותם. 11% טענו כי אם תהיה להם מקלחת במקום העבודה או הלימודים, הם ישקלו להגיע אליהם באופניים, ו-7% אמרו כי אם יבינו שהדבר משפר את איכות הסביבה, יעברו לשימוש באופניים ככלי תחבורה עיקרי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

73% מהציבור: רכיבה באופניים בישראל מסוכנת

בחודש שעבר נהרג כתריאל תוסיאני, תושב אורנית בן 50, לאחר שנפגע מכלי רכב בכביש 5 בסמוך למחלף קסם כשרכב על אופניו. תוסיאני הוא רוכב האופניים העשירי שקיפח את חייו בתאונות דרכים מתחילת השנה, אחד יותר בהשוואה לתקופה המקבילה בשה שעברה. מנתוני "אור ירוק" עולה כי בממוצע נהרג רוכב אופניים לא ממונעים אחד בכל חודש. פגיעותם הגבוהה של רוכבי אופניים בתאונות דרכים מעלה חשש גדול בקרב הרוכבים.

סיפור מותו של תוסיאני מחזק את הנתון המדאיג שעלה מהסקר, ולפיו 73% מהציבור טוען כי הרכיבה על אופניים בישראל מסוכנת יותר בהשוואה לרכיבה במדינות אירופה. בכל שנה נהרגים בממוצע 13 רוכבי אופניים בתאונות דרכים, ונפצעים יותר מ-300. קהילת "שים לב לרוכב" ועמותת "אור ירוק" פועלות לצמצום מספר הנפגעים הגבוה באמצעות הגברת המודעות לנושא בקרב רוכבים ונהגים, ועל ידי קריאה לרשויות לטפל במפגעי הדרך.

רוכב אופניים חשמליים בן 30 נפצע אנוש מפגיעת רכב באזור התעשייה בחדרה, 20 באוקטובר 2017. שלומי גבאי
זירת תאונה בחדרה, לפני כשבועיים/שלומי גבאי

מנכ"ל "אור ירוק" ארז קיטה אמר כי "הסקר מוכיח שאם במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחשבו ברוכבי האופניים וידאגו לבטיחותם, יותר אנשים יבחרו להשתמש בהם. מדינת ישראל חייבת לעודד יותר ויותר בני אדם לעבור לרכיבה על אופניים כדרך חיים. זה בריא, מפחית את הפקקים ובעיות החנייה ומוריד כלי רכב רבים מהכביש. לכן, משרד התחבורה בסיוע הרשויות המקומיות חייבים לסלול שבילים המיועדים לרכיבה בטוחה על אופניים בכל הערים, כדי להפריד בין הרוכבים וכלי הרכב ולהבטיח כי מי שירכב על אופניים ירגיש בטוח ומוגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully