וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נדירה באריתריאה: "עשרות נהרגו מירי כוחות הביטחון"

ארגון אופוזיציה במדינה המזרח אפריקנית המסוגרת דיווח כי הרשויות פיזרו מחאה נגד השתלטות על מוסד חינוך אסלאמי בבירה אסמרה. שגרירות ארה"ב קראה לאזרחיה להתרחק ממוקדי העימותים

עריכה: נין חן

לפחות 28 בני אדם נהרגו מירי כוחות הביטחון באריתריאה במהלך מחאה בבירה – כך מסר היום (רביעי) ארגון אופוזיציה במדינה המסוגרת. לפי הארגון RADO, המחאה בבירה אסמרה החלה בעקבות מחאה על כך שהרשויות הורו למוסד חינוך מוסלמי לאסור על לבישת כיסויי ראש ועל לימודי דת.

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נשמעו יריות שנורו לעבר המפגינים. עם זאת, שר התעמולה ימאן גברמסקל ניסה להמעיט בהיקף המחאה. "הפגנה קטנה על ידי בית ספר אחד באסמרה פוזרה ללא נפגעים".

השגרירות האמריקנית באסמרה מסרה כי היא קיבלה דיווחים על תקריות ירי ברחבי הבירה וקראה לאזרחי ארצות הברית להימנע מלהגיע לאזור. "יש לנקוט זהירות בסמוך למקומות כינוס גדולים ולהפגנות", נמסר.

אריתריאה, השוכנת לחופי הים האדום, התפצלה מאתיופיה ב-1991 אחרי מלחמת עצמאות שנמשכה שלושה עשורים. שבע שנים לאחר מכן, פרצה מלחמה נוספת ומאז האשים האו"ם את אסמרה בביצוע פשעים נגד האנושות תחת מסווה של הגנה על ביטחון המדינה. באריתריאה מכחישים זאת.

עימותים אלימים באריתריאה- 28 בני אדם נהרגו ועוד כמאה נפצעו בעימותים בין מפגינים למשטרה באסמרה. אתר רשמי
אזור העימותים באסמרה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully