וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל הקפיאה את יצוא הנשק למיאנמר בשל הטענות לרצח עם

2.11.2017 / 12:29

מגזין צרפתי דיווח כי במטרה לרצות את ארה"ב, הקפיא משרד הביטחון את הרישיונות המאפשר עסקאות עם הצבא המואשם בפשעים נגד האנושות כלפי מיעוט מוסלמי. עוד דווח כי בישראל לא הצהירו על כך פומבי כדי לא לגרום לקרע ביחסים

צילום: CNN

ישראל עצרה את הסיוע הביטחוני למיאנמר ברקע הטענות לכך שהיא מבצעת פשעים נגד האנושות נגד מיעוט מוסלמי במדינה – כך דיווח אתמול (רביעי) המגזין הצרפתי Intelligence Online. זאת במטרה לרצות את ארצות הברית, שמנסה ללחוץ על המדינה הבודהיסטית לעצור את הרדיפה אחרי בני הרוהינגיה, שיותר מ-600 אלף מהם נמלטו לבנגלדש בחודשים האחרונים.

"משרד הביטחון החליט לבלום בחשאי את הנפקת רישיונות הייצוא למיאנמר", צוטטו גורמים עלומי שם במגזין. עוד דווח כי בישראל נמנעים מלהצהיר על כך בפומבי כדי לא לגרום לקרע ביחסים עם מנהיגי הצבא במיאנמר, שעדיין מחזיקים ברוב הכוח במדינה חרף הרפורמות הדמוקרטיות שנערכו בשנים האחרונות. ישראל היא אחת מספיקות הנשק העיקריות של המשטר, שעליו עדיין מוטל אמברגו מצד ארצות הברית והאיחוד האירופי.

גל הפליטים המוסלמים במיאנמר. רויטרס
גל הפליטים המוסלמים במיאנמר/רויטרס

מפקד הצבא של מיאנמר אף ביקר לפני כשנתיים בישראל, נועד עם הנשיא ראובן ריבלין ועם הרמטכ"ל גדי איזנקוט. הוא חשף כי במהלך הפגישה נחתמו עסקאות נשק וביקר במפעלים ביטחוניים. כעבור כמה חודשים, יצא לביקור גומלין במיאנמר ראש האגף לסיוע ביטחוני במשרד הביטחון.

"המאבק הציבורי חייב להימשך עד שממשלת ישראל תצא בהצהרה פומבית ומפורשת", אמר עו"ד איתי מק, המוביל את המאבק המשפטי נגד משרד הביטחון. לאחרונה דן בית המשפט העליון, בדלתיים סגורות, בסוגיה, מבלי לחשוף את החלטתו לבקשת משרד הביטחון. "הצהרה זו צריכה לכלול התחייבות ישראלית פומבית להקפאה מוחלטת של כל סוגי הייצוא הביטחוני הישראלי העלולים לסייע בפשעים שהחונטה הבורמזית מבצעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully