וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאים את היהדות למאה ה-21: הרב ישראל רוזן הלך לעולמו

2.11.2017 / 10:50

בגיל 76, מת ממחלה הרב שייסד את מערך הגיור והקים את מכון "צומת" - המספק פתרונות טכנולוגיים לשומרי שבת. "מבכים את לכתו של מי שהיה איש חזון ומעש", מסרו מקורביו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איש חזון ומעש", הרב ישראל רוזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב ישראל רוזן מייסד וראש מכון צומת, המפתח עזרים טכנולוגיים המסייעים בשמירת מצוות, הלך לעולמו הבוקר (חמישי) בגיל 76. רוזן, שאף הקים וייסד את מנהל הגיור ברבנות הראשית, מת ממחלה.

רוזן, נולד בתל אביב בשנת 1941, למד בישיבת היישוב החדש ובתום לימודיו עבר לישיבת ההסדר הראשונה, ישיבת כרם ביבנה. הוא נישא לשלומית, ממשפחת חלוצי הציונות הדתית, אשר היתה שותפה לייסוד האולפנה הראשונה לבנות בכפר פינס, ושימשה בה כמדריכה.

ב-1976 הקים את מכון צומת - צוותי מדע ותורה, באלון שבות שבגוש עציון, ומאז עמד בראשו. המכון חוקר סוגיות בחיים היהודיים העכשוויים, בעיקר בשאלות של ניהול מדינה מודרנית והתאמות הלכתיות נאותות. במקביל לתחום המחקרי עסק המכון בראשותו בשדה היישומי; בפיתוח עזרים טכנולוגיים המיועדים לאפשר שמירת תורה ומצוות בדור הטכנולוגיה המתקדמת והאלקטרוניקה הדיגיטלית. בשנת 1995 נתבקש הרב רוזן להקים את מנהל הגיור ולעמוד בראשו ועד ימיו האחרונים עסק בקירוב לדת ובגיור.

"המכון על עובדיו, רבניו וכל מי שנעזרו במכון והסתייעו בפסיקותיו של הרב ישראל רוזן להקל על סבלם", נמסר ממכון צומת. "כואבים ומבכים מרה את לכתו בטרם עת של מנהיג שהיה איש חזון ומעש. אנו משתתפים באבלה הכבד של הרבנית שלומית ושל הילדים ומייחלים כי ימצאו נחמה בזכויותיו העצומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully