וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב גלנט: אשאר בכולנו כל עוד ירצו אותי

2.11.2017 / 17:00

יתייצב לצד צה"ל כשפוליטיקאים יתקפו ויתייחס לפרשת הרפז רק כשיגיע הרגע הנכון. שר הבינוי הגיע לאולפן וואלה! TALK ודיבר על הכול

עריכה: נועה לוי צילום סטילס: ראובן קסטרו

כיצד יש להתייחס לפיוס הפנים-פלסטיני, איך הגיב להשתלטות אבי גבאי על מפלגת העבודה ומה צופן עתידו הפוליטי? שר השיכון יואב גלנט, אלוף פיקוד דרום בעבר, התארח באולפן וואלה! TALK כדי לשפוך מעט אור על עמדותיו, אך אירועי היום – הפצצת מנהרת הטרור בדרום והסערה הפוליטית בעקבות תגובת צה"ל לתקרית - שינו מעט את סדר השאלות.

בוא נתחיל בשטח שאתה מכיר הכי טוב, שם בדרום, המנהרה הזאת בעזה והדברים שאומר דובר צה"ל שמעוררים איזושהי סערה קטנה. באופן יוצא דופן אומר דובר צה"ל "לא התכוונו להרוג אנשים אלא רק לפוצץ מנהרה" וזו הצהרה יוצאת דופן. מה דעתך עליה?

ראשית, מי שחופר מנהרות לשטח ישראל לא מתכוון להעביר בהן פרחים או סוכריות אלא לבצע פיגועי טרור נגד אזרחי המדינה וכנגד חיילי צה"ל, ובהקשר הזה אני מציע לחמאס לחשב מסלול מחדש. תנו לצה"ל לעשות את העבודה, תנו להם להגיד את מה שהם חושבים לנכון להגיד, בואו נשאיר את צה"ל מחוץ לדיון הפוליטי כי הם עושים את עבודתם היטב.

אבל זה לא קורה כי השר בנט כבר אומר שדברים כאלה לא באים בחשבון. לא מבקשים סליחה ומתנצלים על הרג מחבלים שבאים לפגוע בישראל

צה"ל עושה את עבודתו היטב גם בצד המבצעי, גם בצד התודעתי. מי שתוקף את צה"ל עושה שגיאה ואני לא אאפשר תקיפה של צה"ל או תקיפה של הרמטכ"ל או של אלוף פיקוד, לא של הלוחמים בשטח, על ידי גורם פוליטי. כל גורם פוליטי שיתקוף את צה"ל כאשר הוא מבצע את משימותיו, ימצא אותי לצידו של צה"ל.

גלנט הדגיש כי הוא אינו "מעביר ביקורות לגופו של איש", אלא "מדבר על דברים כפי שהם. עוצמת מדינת ישראל נעוצה, מעבר לכוחה הצבאי והכלכלי, בממלכתיות שלה. ייצוגו המוחלט והמובהק ביותר של העיקרון הממלכתי זה צבא הגנה לישראל, כלי המגן שמקנה לה חיים, לכן בואו נשמור אותו מכל משמר ערוך למשימותיו. מי שמשרת שם זה הבנים של כולנו, האחים של כולנו והאבות של כולנו.

וואלהTALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ויואב גלנט. צילום סטילס: ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הפיוס הפנים-פלסטיני הוא הצגה למראית עין. גלנט באולפן/מערכת וואלה!, צילום סטילס: ראובן קסטרו

שר השיכון התייחס בריאיון גם לתהליך הפיוס הפנים-פלסטיני ("אין בו שום דבר אמיתי"), לפגישתו של שר האוצר ויו"ר מפלגתו עם ראש הממשלה הפלסטיני ("מצב כלכלי משופר ברשות הוא אינטרס בטחוני ישראלי") וכן לקשיי חמאס ברצועה ("על זה נאמר 'אדם טובע מחזיק גם בנחש'").

באשר לעתידו הפוליטי, שמלווה תדירות בשמועות על חבירה אפשרית לליכוד, הבהיר גלנט כי הוא "שומע את הרינונים", אבל "לא יודע מה עומד מאחוריהם. אני נפגש עם כל האנשים ברחבי הארץ מתוקף תפקידי, ואני עוסק בקשר עם האזרחים, עם הקבלנים, עם ראשי הרשויות וכן הלאה.
במקרה הם ליכודניקים וככה זה יוצא?

כשאתה פוגש את בוחבוט במעלות או את עדי אלדר בכרמיאל או את אלפסי ביקנעם אף אחד לא מדבר על זה. כשאני פוגש את אלי ברדה או את אלי ביטון או מישהו אחר מהליכוד אומרים "אתה ליכודניק"

בבחירות הבאות אתה בכולנו?

אני מספר 2 בכולנו, אני שר הבינוי והשיכון מטעם המפלגה וכל עוד ירצו אותי במפלגה - אני בכולנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראיון של יואב גלנט לוואלה טוק 31 באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
בשירות המדינה. גלנט באולפן/ראובן קסטרו

אתה רוצה להיות שר ביטחון?

אני חושב שאני מתאים לזה. אני נמצא בשירות המדינה 41 שנה. 35 בשירות הצבאי ו-3 שנים בחיים הפוליטיים עם כל ההפסקות הנדרשות בתוקף חוק באמצע, ואני נכון לכל משימה. זה טבעי שאדם שעסק כל חייו בביטחון וגם נמצא היום במערכת המדינית והפוליטית ישים את עצמו כשחקן שהוא מועמד. ביחס למצבי, הכשרתי וניסיוני זו השאיפה הצנועה ביותר ביחס למה שאני רואה סביבי ואני שם את עצמי לרשות הציבור בישראל. אם הציבור בישראל יביע אמון אשמח לעשות את הדברים.

שלוש שנים מהיום איפה נמצא את גלנט?

אולי אבוא לאולפן וואלה לאיזה ריאיון

ראיון של יואב גלנט לוואלה טוק 31 באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
אם הציבור בישראל יביע אמון. גלנט באולפן/ראובן קסטרו
ראיון של יואב גלנט לוואלה טוק 31 באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
כל עוד ירצו אותי במפלגה. גלנט באולפן/ראובן קסטרו
ראיון של יואב גלנט לוואלה טוק 31 באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
פגש עם כל האנשים ברחבי הארץ. גלנט באולפן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully