וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה זועמים על דברי ח"כ אמסלם: "שיוותר על תקציב הבורקסים"

1.11.2017 / 17:14

הביקורת שהפנה יו"ר ועדת הפנים כלפי הארוחות שמקבלים חוקרים ועובדי מטה במשטרה עוררה סערה בארגון, שבכיריו רואים בהתקפה חלק מניסיון של הליכוד "להלך אימים". "שיוותר על הרכב והמזכירה ואז יבוא בדרישות לשוטרים. הוא יכול להתבייש"

צילום: ערוץ 10 עריכה: ניב מעוז

במשטרה מרגישים בימים האחרונים כי הארגון נמצא תחת מתקפה של חברי כנסת מהליכוד, זאת לאחר דבריו של יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), שתקף אתמול (שלישי) את המשטרה בדיון מיוחד על הוצאות המשטרה ופעילותה. הדברים עוררו סערה בקרב שוטרים ברחבי הארץ, ולדברי גורם בכיר במשטרה, "יש ניסיון להלך אימים על המשטרה מצד גורמים בליכוד, הדברים של אמסלם הם חלק מזה".

במהלך הדיון שעורר סערה, ביקש אמסלם לדעת מדוע שוטרים העובדים כחוקרים או אנשי מטה מקבלים ארוחה בחדר אוכל על חשבון הארגון, ואמר כי עליהם להביא כריכים מהבית. לדבריו, "תקציב הקניות של המשטרה הוא 183 מיליון שקל על ארוחות לשוטרים. למה השוטרים אוכלים בחדר האוכל? למה עובד לא מביא סנדוויץ' מהבית?".

עוד בוואלה! NEWS
המפכ"ל: "אי אפשר לפרסם חקירה בלי לסכם אותה"
סקר וואלה! NEWS: מחצית מהציבור מתנגד למתקפת נתניהו על המשטרה
אלשיך מגיב לראשונה לטענות נתניהו: "ידי החוקרים שלי נקיות"

דודי אמסלם. עומר מירון
מאות כריכים ישלחו לביתו במחאה על דבריו. אמסלם/עומר מירון

האמירות עוררו זעם בקרב שוטרים, שטענו כי על אמסלם לוותר על התקציבים המיועדים לו לפני הפניית ביקורת כלפי המשטרה. "שאמסלם יוותר קודם על תקציב הבורקסים בלשכתו, יוותר על הרכב והמזכירה ורק אחר כך שיבוא בדרישה לקחת את האוכל מהשוטרים", אמר שוטר במחוז הצפוני של המשטרה.

"אנחנו יושבים בחדר חקירות מול אנסים, רוצחים, גנבים, שודדים ונרקומנים, לעתים תכופות משעה 5:00 ועד 18:00, ולפעמים גם עד 23:00", הוסיף השוטר. "אנחנו עובדים בחגים, בשבתות, בליל שבת - ולא מקבלים שעות נוספות. עכשיו אמסלם מתעסק עם החמגשית עם האורז והשניצל שאנחנו מקבלים. הוא יכול רק להתבייש". אושרה אסף מארגון זכויות השוטרים הודיעה כי במחאה על דבריו, ישלח הארגון מאות כריכים לביתו של אמסלם, "כדי שלא יהיה רעב".

עוד באותו נושא

ח"כ אמסלם נגד המשטרה: "למה שוטר מקבל חמגשית? שיביאו סנדוויצ'ים"

לכתבה המלאה
המפכ"ל רוני אלשיך והשר ארדן היום בטקס טקס חנוכת השיטור הרגלי של חוף הים 6 ביולי 2017. ראובן קסטרו
"החוק יגרום נזק משמעותי ובלתי הפיך למשטרה. אלשיך/ראובן קסטרו

בתוך כך, נשמע בימים האחרונים מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אומר בשיחות סגורות כי נראה שיש ניסיון של חברי כנסת "ללכת בכל הכוח עם חוק ההמלצות". לדבריו, אם החוק, שאמור למנוע מהמשטרה להגיש המלצה להגשת כתב אישום, יעבור – "הוא יגרום לנזק משמעותי ובלתי הפיך למשטרה".

בצמרת המשטרה כבר נערכים ליום שני הבא, אז אמור אלשיך להגיע שוב לוועדת הפנים בראשות אמסלם לדיון בעניין העסקתו של יועץ התקשורת ליאור חורב בידי המשטרה. "אנחנו מניחים כי הדיון יהיה נוקב וכי אמסלם לא יפספס ניסיון נוסף לפגוע בנו בדיון", העריך גורם במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully