וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שיחה של מאפיונר: ברלוסקוני ייחקר על פיגועי המאפיה באיטליה

31.10.2017 / 20:00

גורם משפטי אמר כי נפתחה מחדש החקירה סביב מעורבות ראש הממשלה לשעבר בסדרת מתקפות ב-1993, שבהן נהרגו עשרה בני אדם. זאת אחרי שבכיר במאפיה הוקלט בתאו בכלא כשהוא רומז של"ברלוסקה" הייתה יד בדבר. ב-2011 נסגרה החקירה

ברלוסקוני לאחר מסיבת עיתונאים על אוטונומיה למחוז לומברדיה, 19 באוקטובר 2017. רויטרס
כיהן בתפקיד ארבע פעמים. ברלוסקוני, החודש/רויטרס

ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני חשוד במעורבות בפיגועים של המאפיה ב-1993 – כך מסר היום (שלישי) גורם משפטי, שאישר דיווחים בכלי תקשורת במדינה. לפי דיווחיהם של העיתונים קוריירה דלה סרה ולה רפובליקה, החקירה נפתחה מחדש אחרי שבכיר במאפיה לשעבר, שנשלח למאסר בשל המתקפות הקטלניות ברומא, במילאנו ובפירנצה, הוקלט כשהוא מדבר עם חברו לתא הכלא על ראש הממשלה לשעבר, שכיהן בתפקיד ארבע פעמים.

עורך דינו של ברלוסקוני אמר כי החקירה הקודמת כבר הראתה כי לא היה לו קשר לסדרת הפיצוצים, שבהם נהרגו עשרה בני אדם. לדבריו, החלטת בית משפט בפירנצה לפתוח מחדש את התיק נובעת ממניעים פוליטיים ברקע בחירות אזוריות חשובות שיתקיימו בסיציליה ביום ראשון וההבחירות הכלליות שאמורות להתקיים עד מאי.

"רק לדבר על כך שהוא היה יכול להיות מעורב בצורה כלשהי באירועים הללו זה כל כך אבסורד, כך שאין צורך להגיב על כך", אמר עורך דינו ניקולס גדיני. "זה ברור מאליו שזה יסתיים בלא כלום, כפי שקרה בעבר". החקירה הקודמת נגד איל התקשורת בן ה-81 סביב מעורבותו בתיק נסגרה ב-2011.

שני ראשי ארגון מאפיה נמצאו בבונקר בדרום איטליה. 29 בינואר 2016. AP
מעצר של בכיר במאפיה בשנה שעברה/AP

לפי הדיווחים, חוקרי פיגועי המאפיה, שהתרחשו בשנים הקודרות ביותר בהיסטוריה המודרנית של איטליה, שמעו את ג'יוזפה גרביאנו, אחד מבכירי המאפיה, בהקלטות מקוטעות מתאו בכלא בחודש אפריל.

"ב-1992 הוא כבר רצה להיות מעורב (בפוליטיקה... הוא רצה הכל", אמר גרביאנו, כשהתייחס ל"ברלוסקה", כינוי נפוץ של ברלוסקוני. "ברלוסקה ביקש ממני את הטובה הזו...הייתי משוכנע שהוא ינצח את הבחירות..בסיציליה...הוא רצה להיות מעורב...אך באותו הזמן החברה הוותיקים היו בסביבה...הוא אמר לי שהוא זקוק למשהו טוב במיוחד".

קמפיין הפיגועים של המאפיה בלב לבה של איטליה הותיר את המדינה בהלם וזירז את קריסתן של המפלגות הממוסדות, שהיו נגועות בשחיתות. ברלוסקוני נכנס לפוליטיקה בתחילת 1994 ומיד ניצח בבחירות הכלליות.

מפלגתו, "פורצה איטליה", מסרה כי במהלך שנות שלטונו, 1,296 חברי ארגוני פשע נעצרו, בהם 32 מרשימת המבוקשים ביותר של איטליה. המפלגה טענה עוד כי ממשלותיו הקשיחו את תנאי הכליאה לאנשי המאפיה והחרימו נכסים בשווי 25 מיליארד אירו בשלוש שנותיו האחרונות בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully