וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: הנשיא גרף 98% מהקולות בבחירות שהוחרמו על ידי האופוזיציה

אחוז ההצבעה היה 39% בלבד, וקניאטה זכה בבחירות החוזרות לנשיאות, אחרי שהקודמות באוגוסט בוטלו בשל אי-סדרים. עם זאת, יריבו העיקרי החרים את ההצבעה החוזרת והאופוזיציה עשויה לערער גם על התוצאות האחרונות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא קניה אוהרו קניאטה זכה בבחירות החוזרות והשנויות במחלוקת, שהוחרמו על ידי האופוזיציה – כך עולה מנתונים רשמיים שפרסמה אמש (שני) ועדת הבחירות המרכזית במדינה המזרח-אפריקנית. הוא זכה ב-98% מהקולות, אך אחוז ההצבעה היה פחות מ-39% - פחות ממחצית משיעור המשתתפים בבחירות באוגוסט. זאת בשל החרמת האופוזיציה.

יריבו העיקרי של קניאטה, ראילה אודינגה, פרש מהמרוץ וקרא לתומכיו שלא להצביע, מאחר שלטענתו לא בוצעה הרפורמה הנדרשת בהליך הבחירות. באוגוסט, קיבל בית המשפט העליון את ערעור האופוזיציה ופסל את ניצחונו של קניאטטה בשל אי-סדרים. עם זאת, בית המשפט לא קבע כי מפלגת השלטון או הקמפיין של קניאטה אחראים לכך.

הבחירות החוזרות שהתקיימו ביום חמישי הושעו ב-25 מחוזות, שנחשבים למעוזי האופוזיציה, בשל חשש מעימותים ומהומות. לפי ועדת הבחירות, התוצאות מאותם מחוזות לא ישפיעו על התוצאה הסופית ולכן הכריזה על ניצחונו של קניאטה. לאופוזיציה יש שבעה ימים לערער על התוצאות, ואודינגה צפוי להודיע על כך במהלך היום.

נשיא קניה אוהורו קניאטה מצביע בבחירות לנשיאות, 26 באוקטובר 2017. רויטרס
קרא לשמור על רוגע. הנשיא קניאטה/רויטרס

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית וופולה צ'בוקטי תיאר את ההצבעה כ"חופשית, הוגנת ואמינה", אחרי שבשבוע שעבר הוא הטיל ספק בכך, אחרי שאחת מחברות הוועדה נמלטה מהמדינה מחשש לחייה. בשבוע שעבר בוטל שימוע שאמור היה להיערך על דחיית הבחירות החוזרות, מאחר שלא היה די שופטים כדי לקיים את הדיון בבית המשפט העליון.

קניאטה, שאמור להתחיל את כהונתו השנייה, אמר כי יכבד את החלטות בית המשפט. "תנו לאופוזיציה למצות את כל האופציות החוקתיות שלה", אמר הנשיא כשנשאל אם הוא מתכוון לפתוח בדיאלוג עם יריביו. כשהוא קורא לשמירה על הסדר, אמר עוד קניאטה כי "השכן שלכם יישאר השכן שלכם למרות התוצאות".

כ-50 בני אדם נהרגו ברחבי המדינה מאז הוכרז קניאטה כמנצח בבחירות באוגוסט, במהלך עימותים בין כוחות הביטחון לתומכי האופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully