וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתקפה - נתניהו העניק גיבוי לביטן: "עומדים מאחוריך"

30.10.2017 / 16:45

בישיבת הסיעה אמר רה"מ כי ביטן "מוביל את הקואליציה ביד רמה", לאחר ששרים במפלגה האשימו כי הוא "מבעיר את השטח". כחלון: החוק הצרפתי לא יעלה בחודשים הקרובים, אאפשר חופש הצבעה בחוק ההמלצות

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה היום (שני) את יו"ר הקואליציה דוד ביטן, על רקע ביקורת שספג האחרון משרי הליכוד, שטענו כי הוא "מבעיר את השטח" בסוגיית החוק הצרפתי מול סיעת הבית היהודי. בישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו כי "לחברים יש מעת לעת הצעות, ויש ביקורת, וזה לגיטימי. אבל אני חושבת שכולנו יודעים שדוד מוביל את הקואליציה ביד רמה, בדרך יוצאת מן הכלל, ואנחנו מחזקים אותך ועומדים מאחוריך", אמר נתניהו, והוסיף: "תודה לך".

אתמול מתחו שרים בליכוד ביקורת על ביטן, בעקבות העימות עם מפלגת הבית היהודי בסוגיית החוק הצרפתי, שמטרתו לאסור על חקירת ראש ממשלה מכהן. השרים זאב אלקין ויובל שטייניץ פנו אליו בישיבת שרי הליכוד ואמרו: "אתה מלהיט את הרוחות בקואליציה. גם השותפות האחרות יבואו בדרישות כאלה". העימות החל לאחר שביטן אמר לשרים כי אנשי הבית היהודי הפרו הסכמים בעניין החוק, ואלקין אמר כי "צריך לסגור את הבעיות בתוך החדר". ביטן מצדו השיב: "שלטון הוא לא חזות הכל. צריך לעמוד על העקרונות שלנו".

איוב קרא, בנימין נתניהו ודוד ביטן בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"אני בטוח שאזפזפ ואראה אותך בכל הערוצים". ביטן ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

במהלך ישיבת סיעת הליכוד התייחס נתניהו גם לשינויים הצפויים בערוצי הטלוויזיה והתבדח כי "המשמעות שלו לא תהיה ניכרת על יו"ר הקואליציה. יהיה פיצול ערוצים. אני לא יודע איך זה יקרה, אבל אני בטוח שכשאני אזפזפ, אני אראה אותך בכל הערוצים". הנוכחים באולם פרצו בצחוק, וביטן השיב: "סיכמתי עם הערוצים שארכז את ההופעות".

ח"כ יואב קיש פנה גם הוא לביטן ואמר לו: "תרוץ מערוץ לערוץ, ובסוף תעשה דיאטה". ח"כ יהודה גליק הוסיף: "לכן קוראים לזה הערוצים, כי ארוץ לפה וארוץ לשם". ביטן ניסה להשתלב בשיח המבודח והשיב לגליק: "אחד נעשה על הר הבית".

שר האוצר משה כחלון אמר היום בישיבת סיעת כולנו כי "המתיחות בקואליציה התפוגגה" וכי החוק לא צפוי לעלות להצבעה בזמן הנראה לעין. לדבריו, "ראש הממשלה הודיע שהוא לא רוצה חוק שיגן עליו, וככל שאני יודע הוא לא יעלה בחודשים הקרובים". כחלון גם אמר כי יעניק לחברי סיעתו חופש הצבעה על חוק נוסף, שאוסר על המשטרה להמליץ על העמדה לדין בתום חקירה. "בכל נושא ערכי ומצפוני שלא מופיע בהסכמים הקואליציוניים יהיה חופש הצבעה לחברי הסיעה, גם בחוק ההמלצות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מסע"ת של שר האוצר משה כחלון הקרייה, תל אביב 14 ביוני 2017. אבי כהן
"חופש הצבעה בכל נושא ערכי". כחלון/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully