וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה שנה להצהרת בלפור: מנהיג הלייבור בבריטניה יחרים את האירוע

בסאנדיי טיימס דווח כי קורבין, שבעבר השווה בין ישראל לדאעש, ייעדר מהטקס הרשמי שיתקיים בלונדון בהשתתפות נתניהו וראשת ממשלת בריטניה. שגריר ישראל בממלכה: "מי שמתנגד להצהרה אינו שונה מחמאס"

צילום: AP, עריכה: אביב אירגז

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, סירב להשתתף בארוחת הערב הרשמית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לציון מאה שנה להצהרת בלפור – כך דיווח היום (ראשון) העיתון סאנדיי טיימס.

מנהיג האופוזיציה, שהתבטא בעבר בצורה שנויה במחלוקת כלפי ישראל והביע תמיכה בארגונים כמו חיזבאללה וחמאס, דחה את ההזמנה הרשמית לאירוע שיתקיים בלונדון ביום חמישי, בהשתתפותה של ראשת הממשלה תרזה מיי. במקומו, תשתתף שרת החוץ בממשלת הצללים שלו אמילי ת'ורנברי.

מאז עלה קורבין לשלטון הלייבור ב-2015, הסתבכה המפלגה בשורת תקריות אנטישמיות, שבהן היו מעורבים חבריה ותומכיה. ראש עיריית לונדון לשעבר קן ליווינגסטון הושעה מהמפלגה בשנה שעברה, אחרי שטען שאדולף היטלר היה ציוני, ובחודש שעבר נרשמו התבטאויות אנטישמיות בשולי כינוס של המפלגה. קורבין השווה בעבר בין מדינת ישראל לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

שגריר ישראל בבריטניה, מרק רגב, אמר לסנדיי טיימס כי אלו המתנגדים להצהרת בלפור, שהייתה הבסיס לדרישות היישוב היהודי בארץ ישראל להקמת מדינה, הם "קיצוניים", המתנגדים לזכותה של ישראל להתקיים. לדבריו, עמדותיהם דומות לאלו של ארגוני טרור, כמו חמאס. הוא הוסיף כי "מיעוט קולני" מקרב חברי האקדמיה והסטודנטים בממלכה עדיין רוצה בהשמדת מדינת ישראל.

מנהיג הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, בבריסל, אוקטובר 2017. רויטרס
מפלגתו הסתבכה בתקריות אנטישמיות מאז עלה לשלטון. קורבין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully