וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים נורו למוות: 29 הרוגים במתקפה על מלון בבירת סומליה

29.10.2017 / 20:08

מחבלים של הארגון א-שבאב הסתערו על המתחם במוגדישו, ורצחו בני ערובה עד לסיום המצור כעבור 12 שעות. זאת הייתה מתקפה קטלנית שנייה בעיר החודש, ובתגובה הודחו בכירים במערכת הביטחון

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לפחות 29 בני אדם נהרגו במתקפה של ארגון הטרור א-שבאב על מלון במוגדישו, בירת סומליה, במהלך מצור שנמשך 12 שעות והסתיים היום (ראשון). בעקבות הפיגוע הקטלני, שבוצע שבועיים לאחר הפיגוע הקטלני בתולדות המדינה, הדיחה הממשלה שני בכירים ביטחוניים.

המתקפה של א-שבאב, שמצליח שוב ושוב להוציא לפועל מתקפות בבירת סומליה, אירעה לפני פגישה בין הממשלה הפדרלית לנציגי מדינות המחוז. שלושה מחבלים נתפסו בחיים ועוד שניים פוצצו את עצמם אחרי שהם נורו.

"מניין ההרוגים עשוי לעלות", אמר עבדולהי נור, שוטר מקומי. לדבריו, בין ההרוגים היו לפחות 12 שוטרים. בין ההרוגים הנוספים הייתה אישה, שראשה נערף, ושלושה ילדים שנורו למוות. גורם במשטרה אמר כי ייתכן שחלק מהמחבלים הסוו את עצמם בין אורחי המלון שחולצו ממנו.

תושבים חולפים ליד מכונית תופת שהתפוצצה במוגדישו, סומליה 29 באוקטובר 2017. רויטרס
פינוי פצועים מזירת הפיגוע במוגדישו, אתמול/רויטרס

המתקפה החלה אתמול בשעה 17:00, כשמכונית תופת דהרה לעבר שערי מלון "נשבלוד 2", הסמוך לארמון הנשיאות, והרסה את שעריו. לאחר מכן, המחבלים הסתערו על המבנה. הפיצוץ הרחיב את החזית של המלון בן שלושת הקומות וגרם נזק למלון סמוך. גורמים רשמיים רבים במדינה מתגוררים במלונות מבוצרים בשל האבטחה הגבוהה בהם.

המתקפה הציבה אתגר חדש לממשלתו החדשה של הנשיא מוחמד עבדלהאי מוחמד, ששר ההגנה שלו והרמטכ"ל שלו התפטרו במהלך החודש האחרון מבלי לנמק מדוע. היום הדיחה המשטרה את מפקד המשטרה ואת מפקד סוכנות המודיעין הלאומית.

ראש אחד ממערכי ההצלה בעיר, התלונן על כך שלאנשיו לא הייתה גישה לאזור הפיצוץ. "לאחר שהסתיים המבצע במלון, רצינו להעביר את ההרוגים, אבל כל הכניסות למקום היו חסומות על ידי כוחות הביטחון".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תושבים חולפים ליד מכונית תופת שהתפוצצה במוגדישו, סומליה 29 באוקטובר 2017. רויטרס
תושבים חולפים ליד מכונית תופת שהתפוצצה במוגדישו, סומליה 29 באוקטובר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully