וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל מתקפות הטרור האחרונות: א-סיסי הדיח את מפקד צבא מצרים

29.10.2017 / 13:51

הנשיא הודיע על החלפת הרמטכ"ל, כשבוע לאחר פיגוע קטלני נגד כוחות הביטחון בגיזה. משרד הפנים הדיח שורת בכירים שהיו אחראים על הביטחון במחוז, מבלי לפרט את הסיבה לכך

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר ושניר דבוש

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מינה אתמול (שבת) מפקד צבא חדש, כשמשרד הפנים הדיח שורת גורמים בכירים ברקע הקשיים של קהיר במיגור הארגונים האסלאמיים הקיצוניים.

הממשלה לא נימקה את ההחלטה, אך זו הגיעה לאחר תקרית קטלנית בשבוע שעבר באזור גיזה, כשחמושים ניהלו חילופי אש עם שוטרים. המניין הרשמי היה 16 הרוגים, אולם גורמים אחרים דיווחו כי יותר מ-50 שוטרים נהרגו במהלך פשיטה שהסתבכה.

בהודעה מטעם ארמון הנשיאות, נמסר כי גנרל מוחמד פריד חיגזי יחליף את גנרל מחמוד חיגזי, שמונה ליועצו של הנשיא לתכנון אסטרטגי ולניהול משברים. משרד הפנים הודיע בנפרד על החלפת האחראי על ביטחון המולדת, עוזר השר לביטחון במחוז גיזה, ראש אגף הביטחון בגיזה וראש מערך המבצעים הביטחוניים.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נושא דברים לאחר פיגוע הירי באל-מיניא, מצרים, 26 במאי 2017. רויטרס
מתקשה לנצח את הטרור. א-סיסי/רויטרס

שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה שאירעה שבוע שעבר באזור מדברי מרוחק באזור גיזה, כ-130 ק"מ מדרום-מערב לבירה קהיר. ביום שישי, 13 חמושים נהרגו בפשיטה על חווה באזור ששימשה מחבוא. גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות הרשמית MENA כי הייתה זו "נקמה על דמם של השהידים שנהרגו בשבוע שעבר במדבר".

מאז הדיח א-סיסי את מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים", מהשלטון ב-2013, נאבקים כוחות הביטחון בשורת ארגונים אסלאמיים חמושים, בעיקר בצפון חצי האי סיני. מאות שוטרים וחיילים נהרגו במתקפות שונות בשנים האחרונות, בעיקר מצד שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). גם המחוז המדברי המערבי הוא כאב ראש ביטחוני, בשל היותו נתיב הברחת נשק מהגבול עם לוב, שהתדרדרה לכאוס מאז הודח מועמר קדאפי מהשלטון ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully