וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל אזרחות כפולה: ממשלת אוסטרליה בסכנת קריסה

27.10.2017 / 10:53

העליון במדינה הדיח את סגן ראש הממשלה, אחרי שזה נבחר לתפקידו בניגוד לחוק האוסר על בעלי אזרחות כפולה לכהן בפוליטיקה. הקואליציה איבדה את הרוב הזעום שלה, וראש הממשלה קיצר את ביקורו המתוכנן בישראל

ראש ממשלת אוסטרליה טרנבול וסגנו ג'ויס בפרלמנט, אוקטובר 2017. רויטרס
כאב ראש לממשלה. טרנבול וג'ויס/רויטרס

בית המשפט העליון של אוסטרליה קבע היום (שישי) כי סגן ראש הממשלה ברנבי ג'ויס פסול מלכהן כחבר פרלמנט, בהחלטה דרמטית שעלתה לממשלה ברוב הזעום שהיה לה וכפתה בחירות חדשות על המושב שיתפנה עם הדחתו של ג'ויס מהפרלמנט בשל היותו בעל אזרחות כפולה מניו זילנד.

ראש הממשלה מלקולם טרנבול מסר כי הוא מכבד את פסיקת בית המשפט, על אף שלדבריו "זאת בבירור לא התוצאה שלה קיווינו". הוא לא הודיע על מינוי סגן חדש במהלך מסיבת עיתונאים קצרה שכינס בקנברה לאחר הפסיקה.

בשל המשבר, קיצר טרנבול את ביקורו המתוכנן בישראל. הוא היה אמור להגיע ביום שבת, אך במקום זאת ינחת רק ביום שלישי, כדי להשתתף באירוע הזיכון לרגל מאה שנה לקרב ההיסטורי בבאר שבע במלחמת העולם הראשונה.

טקס לציון 99 שנים לכיבוש תחנת רכבת צמח בידי האוסטרלים. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
טרנבול ישתתף באירוע זיכרון לכיבוש באר שבע. שחזור הקרב בצמח, שנכבשה על ידי חיילים אוסטרלים/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

קואליציית המרכז-ימין של ראש הממשלה נמצאת עתה במצב מסוכן. מפלגתו הליברלית היא הגדולה ביותר בממשלה, שבה חברה גם המפלגה הלאומית הקטנה, שאותה הוביל ג'ויס. עתה זקוק טרנבול לתמיכתם של אחד משלושה חברי פרלמנט עצמאיים כדי לשמור על ממשלת המיעוט שלו. לפחות שניים מהם הודיעו כי הם יתמכו בממשלה.

מנגד, מפלגת הלייבור שבאופוזיציה איימה לפתוח בהליך משפטי נגד כל החלטה שהתקבלה על ידי ג'ויס מאז הבחירות אשתקד.

סגן ראש הממשלה היה אחד מקבוצה של שבעה מחוקקים, שמושבם בפרלמנט עורער מבחינה משפטית בחודשים האחרונים, לאחר שנחשף כי הם מחזיקים באזרחות כפולה - מצב שלפי החוקה של אוסטרליה אוסר על כניסה לפוליטיקה כדי למנוע ניגוד עניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully