וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חקירת נתניהו: נציגת מילצ'ן בישראל מסרה עדות נוספת

26.10.2017 / 19:16

חוקרי יאח"ה נערכים להשלמת איסוף העדויות בתיק 1000, ולוואלה! NEWS נודע כי נגבתה עדות מהדס קליין, שהייתה אחראית לרכש הסיגרים והשמפניות לרה"מ ולמשפחתו ונחשבת עדת תביעה ולא חשודה. חקירת נתניהו צפויה בימים הקרובים. נתניהו: "ההדלפות הבלתי חוקיות נמשכות"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה נערכים להשלים את איסוף העדויות והממצאים בתיק 1000, שבו חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבלת מתנות וטובות הנאה שניתנו לו ולבני משפחתו, לקראת החקירה הצפויה לנתניהו בימים הקרובים. לוואלה! NEWS נודע כי במסגרת המאמצים, זומנה בימים האחרונים לחקירה אחת העדות המרכזיות בפרשה, הדס קליין – נציגתו בישראל של איש העסקים ארנון מילצ'ן.

מהחקירה עלה עד כה כי קליין הייתה אחראית לרכישת הסיגרים והשמפניות ולהעברתם לבני משפחת נתניהו, כמו גם מתנות נוספות – שנרכשו, על פי החשד, מתקציבים שהקצו מילצ'ן ואיש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר.

החוקרים פגשו בימים האחרונים את קליין שלוש פעמים, וקיבלו ממנה, לדרישתם, מספר מסמכים נוספים. קליין נחשבת לעדת תביעה מרכזית, והמידע שמסרה היה במעמד של מוסרת עדות ולא כנחקרת באזהרה. המידע החדש היה בגדר חיזוק עדותה ועדויות נוספות בפרשה.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ההדלפות המגמתיות והבלתי חוקיות נמשכות".

איש העסקים ארנון מילצ'ן וביבי נתניהו. GettyImages
נתניהו ומילצן/GettyImages

לאחר פרסום בחדשות 2 אודות חידוש חקירות נתניהו לפני כשבועיים, תקף ראש הממשלה את ההדלפות והמשטרה ואמר כי הן הפכו ל"צונאמי". במשטרה הגיבו לדברי נתניהו, ואמרו כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".

בערב ראש השנה, אמר מפכ"ל המשטרה אלשיך כי "אנחנו הולכים לשנה מורכבת" ביחס לחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפרשת הצוללות. בשיחה עם כתבים לקראת ראש השנה, אמר אלשיך כי "אנחנו הופכים את כל האבנים כדי להגיע לחקר האמת, כדי שלא ייווצר מצב שבו יגידו שלא התעמקנו ופעלנו בנושא כזה או אחר".

על גיוסם של עדי המדינה – ארי הרו במסגרת חקירות ראש הממשלה ומיקי גנור במסגרת פרשת הצוללות – אמר המפכ"ל: "כשאנחנו מגיעים לגייס עד מדינה אנחנו יודעים בדיוק מה הוא אמור לספק לנו, ואנחנו עושים את השיקול שלנו אם אנחנו רוצים לקנות את מה שהוא נותן בהסכם עד מדינה. לא מגייסים סתם. אם העד לא מספק את מה שהיה צריך, ההסכם מבוטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully