וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מאלימות: הבחירות החוזרות לנשיאות קניה יצאו לדרך

26.10.2017 / 12:52

האופוזיציה מחרימה את הבחירות בטענה לאי-סדרים, והנשיא המכהן קניאטה צפוי לזכות בכהונה נוספת. עימותים נרשמו במעוזי האופוזיציה, ומאז הבחירות המקוריות באוגוסט, שבוטלו על ידי העליון, נהרגו כ-50 איש בידי כוחות הביטחון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הבחירות החוזרות לנשיאות קניה מתקיימות היום (חמישי) בצל עימותים בין תומכי האופוזיציה לכוחות הביטחון, הפועלים לפיזור את המפגינים שמנסים לשבש את ההצבעה, שבסיומה צפוי הנשיא המכהן אוהורו קניאטה לזכות בכהונה נוספת.

בעיר קיסומו, שנחשבת לאחד ממעוזי האופוזיציה, צעירים השליכו אבנים ונתקלו בירי של כדורים חיים, גז מדמיע ותותחי מים. טרם התקבלו דיווחים על נפגעים, ולפי סוכנות הידיעות רויטרס, שום קלפי לא נפתחה. מנהיג האופוזיציה ראילה אודינגה קרא לתומכיו להחרים את הבחירות. כוחות גדולים נפרסו גם בשכונות העוני קיברה ומת'רה שבבירה ניירובי.

כמעט 50 בני אדם נהרגו על ידי כוחות הביטחון מאז הבחירות באוגוסט, שבהן ניצח הנשיא המכהן אך תוצאותיהן בוטלו בידי בית המשפט העליון בשל אי-סדרים. מדינות מזרח אפריקה עוקבות מקרוב אחרי הבחירות בקניה, שמשמשת מרכזי כלכלי ומסחרי אזורי, וגם המערב בוחן בדאגה את ההתפתחויות בבעלת הברית החשובה במאבק בטרור בסומליה ובעימותים הפנימיים בדרום סודאן ובבורונדי.

לקריאה נוספת בנושא
האופוזיציה תחרים את הבחירות בקניה מחר: "לעם יש זכות למרוד"
מנהיג האופוזיציה בקניה פרש מהתמודדות בבחירות החוזרות לנשיאות

נשיא קניה אוהורו קניאטה מצביע בבחירות לנשיאות, 26 באוקטובר 2017. רויטרס
בעל ברית חשוב של המערב במאבק בטרור. הנשיא קניאטה מצביע, היום/רויטרס

בעוד המתיחות הייתה גבוהה במעוזי האופוזיציה, באזורים אחרים בקניה שרר שקט. לפי שר הפנים פרד מטיאנגי, הקלפיות נפתחו ביותר מ-90% משטחי המדינה, כולל בקיאמבו, שם הצביע הנשיא.

אם ההצבעה לא תתקיים בחלק מהמחוזות, עתירות משפטיות עלולות לגרום לחוסר יציבות ארוכה במדינה המפולגת בין קבוצות אתניות שונות. אתמול היה אמור בית המשפט העליון לקיים דיון על דחיית הבחירות, אך הרכב השופטים היה חסר מכדי לנהל את השימוע, אחרי שחמישה מתוך שבעת השופטים לא הופיעו.

"זה מעלה שאלות רציניות לגבי הליך הבחירות בקניה", נמסר מהאיחוד האירופי. "ללא שימוע, נקטעה למעשה הדרך החוקית לפתרון". ראש ועדת הבחירות אמר בשבוע שעבר כי הוא אינו יכול להבטיח בחירות חוזרות והוגנות, כשהוא מציין התערבות מצד גורמים פוליטיים ואיומים באלימות כלפי עמיתיו. אחד מחברי הוועדה פרש ונמלט מהמדינה.

לפני עשור, נהרגו כ-1,200 איש אחרי בחירות שנויות במחלוקת אחרות, שגם בהן הפסיד אודינגה. עם זאת, אתמול הוא דחק בתומכיו להימנע מעימותים ולא לעמוד בדרכה של המשטרה. "אני מייעץ למי שמעריך את הדמוקרטיה ואת הצדק לקיים עצרות מחאה ותפילות הרחק מהקלפיות או פשוט להישאר בבית", אמר מנהיג האופוזיציה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עימותים בעיר קיסומו, קניה, במהלך יום הבחירות לנשיאות, 26 באוקטובר 2017. רויטרס
צמיגים בוערים בעיר קיסומו, מעוז האופוזיציה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully