וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרצאה של גדעון סער לפעילי הארגון שפעל להחליף את נתניהו

25.10.2017 / 18:25

לוואלה! NEWS נודע כי השר לשעבר הרצה בפני קבוצת תורמים אמריקנים, בהם דניאל לובצקי, התורם המרכזי של ארגון V-15, שפעל בבחירות האחרונות להחליף את שלטון הליכוד. פגישה דומה התקיימה גם עם שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון. סער: "הצגתי את עמדות המחנה הלאומי בישראל"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יוסי אלטר

("תם פסק הזמן": גדעון סער מודיע על שובו לפוליטיקה, במרץ השנה)

השר לשעבר גדעון סער, מבכירי הליכוד, השתתף לפני כמה חודשים במפגש במהלכו הרצה בפני התורם האמריקאי העומד מאחורי ארגון "דרכנו", המוכר גם בשמו הקודם - V-15 שפעל בבחירות האחרונות כדי להחליף את שלטון נתניהו והליכוד - כך נודע לוואלה! NEWS.

באפריל האחרון ביקרה בישראל משלחת של אישים מהקהילה היהודית האמריקאית, בה השתתפו גם תורמים וחברי הנהלה של דרכנו, והאיש המרכזי העומד מאחורי הארגון המיליארדר היהודי אמריקאי דניאל לובצקי. הקבוצה נפגשה עם שורה של דמויות בולטות במערכת הפוליטית הישראלית ובהם יור יש עתיד, יאיר לפיד, ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, והרמטכל לשעבר בני גנץ. לדברי גורם המעורה בביקור, המטרה היתה "לשמוע ולהכיר את כל מי שיש לו תפקיד מנהיגותי עתידי בפוליטיקה הישראלית".

גם שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, שהיה חבר הליכוד בבחירות האחרונות, הוזמן להרצות בפני הקבוצה. לדברי גורמים המעורים בביקור המשלחת, בפגישות הציגו המועמדים את חזונם ואת עמדותיהם לגבי עתידה של ישראל והמזרח התיכון, אך לא עסקו בגיוס תרומות.

גדעון סער באירוע הרמת כוסית לשנה החדשה. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
. גדעון סער בכנס הרמת כוסית בספטמבר/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

מרבית הדמויות שפגשה המשלחת, שאמנם לא זוהתה עם תנועת "דרכנו" ישירות אך אורגנה על ידי בכירים בתנועה כמו יור הוועד המנהל קובי ריכטר ויושבת הראש פולי ברונשטיין, מייצגים עמדות שמאל - מרכז. סער היה הבכיר היחיד המכהן כיום כחבר ליכוד שפגש את המשלחת ואת לובצקי, שהיה הגורם המממן המרכזי מאחורי V-15 – ארגון חוץ פרלמנטרי שפעל בבחירות האחרונות במטרה מוצהרת של לעודד הצבעה בקרב בוחרי גוש המרכז שמאל ולהחליף את שלטון הליכוד.

לובצקי, איש עסקים אמריקני-מקסיקני, הוא אחד התורמים הגודלים למען דו-קיום ועמותות שמאל בשנים האחרונות, ומייסד תנועת "קול אחד" הפועלת למען קידום פתרון שתי המדינות. בבחירות האחרונות "קול אחד" חברה לארגון V-15 וביחד הובילו בבחירות האחרונות קמפיין שטח נרחב שמטרתו היתה לשנע מצביעי גוש מרכז-שמאל לקלפיות, ולהחליף את שלטון נתניהו.

חצי שנה אחרי הבחירות התנועות התמזגו סופית לתנועת "דרכנו", המכריזה על עצמה כתנועה האזרחית החוץ-מפלגתית הגדולה בישראל, שפועלת כדי לחזק את "הרוב המתון", ערכי ציונות ודמוקרטיה, וקידום הסדר מדיני. מדובר באיחוד ומיזוג של תנועת V-15 עם תנועת "קול אחד" האמריקנית, הפועלת זה למעלה מעשור לקידום פתרון שתי המדינות.

ארגון V-15 היה מוקד מרכזי של קמפיין הליכוד בבחירות 2015, וראש הממשלה ובכירים במפלגה ראו בו שחקן מרכזי ב"מזימה של השמאל" להחליף את הימין. הליכוד טען שהארגון משמש צינור להזרמת כספים זרים לא חוקיים לתעמולת בחירות עבור המחנה הציוני ומרצ. "הון עתק מוזרם מחו"ל לארגון V-15 עבור שלטון שמאל בתמיכת המפלגה הערבית. והמסר הוא אחד: 'רק לא ביבי'", אמר נתניהו בנאום בעצרת הימין בכיכר רבין בתל אביב, יומיים לפני הבחירות.

דניאל לובצקי. יח,צ,
התורם המרכזי של ארגון V-15. דניאל לובצקי/יח,צ

בסופו של דבר, מבקר המדינה קבע בשנה שעברה שלא נמצאו ראיות לקשר של הארגון עם מפלגות השמאל, אך הביקורת של הליכוד על פעילות V-15 התגלגלה בסופו של דבר לכדי חקיקה. מוקדם יותר השנה הכנסת אישרה תיקון לחוק מימון מפלגות, שמגביל את יכולתם של ארגונים חוץ פרלמנטריים לממן קמפיינים פוליטיים בתקופת בחירות ונועד לחבל בפעילותם של ארגונים כמו V-15.

מטעמו של גדעון סער נמסר בתגובה: "סער הוזמן להרצות על השקפת עולמו בפני משלחת אישים יהודים מארה"ב ומאנגליה. זה דבר שהוא עושה כענין שבשגרה עם משלחות רבות שמגיעות לארץ מיהדות התפוצות כמו גם עם אנשי מדינה. בהרצאה שהתקיימה לפני למעלה מחצי שנה הציג סער את עמדותיו שהן עמדות המחנה הלאומי בישראל, לרבות הסכנה שבהקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן.

ההרצאה לא היתה בפני פורום של תנועת "דרכנו". למעלה מן הצורך יצויין כי כשפנתה "דרכנו" לסער לפני כשנה שיופיע בכנס ציבורי מטעמה היא נענתה בשלילה. אין ולא היתה לסער כל ידיעה מי מהנוכחים תורם לארגון כזה או אחר. יצויין, כי איש מן הנוכחים לא תרם לסער.

סער מרצה ונפגש באופן שוטף עם קהלים מגוונים המבקשים לשמוע עמדותיו על ישראל ועתידה, כולל בפני אנשים שאינם מחזיקים בהשקפת עולמו והוא ימשיך לעשות כן".

מלשכתו של יעלון נמסר כי "יעלון נענה להזמנתו של מר קובי ריכטר, יזם וטייס חיל האויר להרצות בפני משלחת של אורחים יהודים מחו"ל אודות תפיסתו את תמונת המצב האסטרטגית במזרח התיכון ואתגרי מדינת ישראל. יעלון לא פגש אישית אף אחד מחברי הקבוצה ואף לא ידע מראש שלובצקי נמנה על קבוצת האורחים בהרצאתו שהתקיימה במשרדי חברת "מדינול" בהר חוצבים. תוכן ההרצאה והמפגש לא נגע בנושאים פוליטיים כלל".

מ"דרכנו" נמסר בתגובה כי "תנועת דרכנו השתתפה וסייעה באירוח משלחת של מנהיגים יהודים מחו"ל שהגיעה ללמוד על ישראל ולהכיר אותה על כל גווניה. בין היתר עברה המשלחת מפגשים עם אישי ציבור מכל גווני הקשת הפוליטית בניסיון ללמוד על המצב המדיני והחברתי ולהעמיק את הידע שלהם"

"מתמקדים בימין המתון"

הפעילות של V-15 וקול אחד חוללה סערה גם בפוליטיקה האמריקנית, מאחר שקול אחד קיבלה תקציבים ממחלקת המדינה. דוח של הסנאט האמריקאי קבע שקול אחד השתמש בתקציבים שקיבל במסגרת המענק להקמת תשתית פוליטית שנוצלה לקמפיין נגד נתניהו. הדוח קבע שלא היתה כל פעולה פלילית בדברים אלא כשלים הקצאת תקציבים וויכוח על עמותות.

אחרי הבחירות, מנכלית דרכנו, פולי ברונשטיין, אמרה בראיון ל"הארץ" כי הם מתכוונים להתמקד לקראת הבחירות הבאות ב"מצביעי ליכוד שמקומם במחנה המתון. אנחנו תופסים את הליכוד כמפלגה שהקצינה ימינה והיא קיצונית יותר ממצביעיה". עם זאת, לוואלה! נודע כי גם סער וגם יעלון, שנפגשו עם תורמי דרכנו, סירבו להשתתף במפגשים וכנסים פומביים של התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully