וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטה קלינטון סייע במימון התחקיר לדוח הרגיש על קשרי טראמפ ורוסיה"

25.10.2017 / 7:00

ב"וושינגטון פוסט" דווח כי גורמים במטה של המועמדת הדמוקרטית וכן בוועידת המפלגה השתתפו במימון התחקיר לדוח שהכיל מידע שהנשיא הכחיש בתוקף רב. בתחילה מומן התחקיר בידי אחד התורמים למפלגה הרפובליקנית

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

(ריאיון ב-CNN עם עורכת הדין מרוסיה שנפגשה עם בנו של טראמפ, ביולי)

קמפיין הבחירות של הילרי קלינטון והוועידה הדמוקרטית הלאומית הם אלו שמימנו את התחקיר שהוביל לפרסום המביך אודות המסמך המודעיני על קשריו של דונלד טראמפ והקרמלין - כך נחשף הלילה (רביעי) בעיתון "וושינגטון פוסט". לפי הפרסום, מארק אליאס, עורך דין מוושינגטון, אשר מייצג את קלינטון ואת הוועידה הדמוקרטית הלאומית (DNC), שכר משרד בשם Fusion GPS לביצוע המשימה.

עוד דווח כי בהמשך נשכר גם מחבר המסמך, כריסטופר סטיל, סוכן מודיעין בריטי לשעבר וכי אותו המשרד נשכר לצורך ביצוע המשימה באפריל 2016, כאשר כבר קודם לכן הוא ביצע את התחקיר עבור תורם רפובליקני, שזהותו אינה ידועה. כאשר אותו תורם עצר את המימון, ערך אליאס את החיבור בין המפלגה הדמוקרטית והחברה המבצעת. המחקר בוצע במימון קמפיין קלינטון והוועידה הדמוקרטית עד לחודש אוקטובר 2016, חודש לפני הבחירות.

הילרי קלינטון בסיאול, קוריאה הדרומית, אוקטובר 2017. רויטרס
קלינטון/רויטרס

הנשיא טראמפ זעם על פרסום אותו מסמך מודיעני, ולפיו יש לרוסים מידע מביך על אודותיו. הוא התייחס לנושא פעמים רבות, ובפעם האחרונה צייץ על כך ביום שבת האחרון כשהתייחס לסירוב של אותה החברה, Fusion GPS למסור לקונגרס מידע לגבי מי מימן את המחקר שלה. "הגורמים מאחורי אותו "מסמך מודיעני" שהתגלה כלא אמין שומרים על זכות השתיקה", הוא כתב. "משרד המשפטים ו\או ה-FBI צריכים לחקור מי שילם עבור זה".

אותו מסמך מודיעיני גורס כי הקרמלין אסף מידע מביך אודות טראמפ, ובמקביל ניסה לסייע למאמצי הבחירה שלו לנשיאות. סוכנויות המודיעין האמריקניות העריכו כי רוסיה התערבה בבחירות 2016 בניסיון לסייע לטראמפ. לאחר הבחירות דווח כי ה-FBI הסכים לשלם לסטיל כדי שימשיך בתחקיר שלו אודות טראמפ ורוסיה, אולם ההסכם בוטל בידי אנשי הבולשת הפדרלית לאחר שזהותו נחשפה בתקשורת. סטיל עצמו נחקר לפני כמה שבועות בידי צוותו של התובע המיוחד רוברט מולר החוקר את קשריו של טראמפ עם רוסיה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג הדמוקרטים בסנאט מיץ' מקונל במסיבת עיתונאים, 16 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
טראמפ/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully