וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילה שווה 150 אלף שקל: המשטרה תפרסם מילון לשוטרים

בפרויקט שצפוי לארוך כשלוש שנים, ייצא לאור מילון מונחים ייעודי לשוטרים שיעשיר את השפה העברית בפיהם. במשטרה ביקשו פטור ממכרז, ונתנו את המושכות ללשונאי, חתן פרס ראש הממשלה: "אני לא מבין למה צה"ל לא פועל כך"

מפכ?ל המשטרה רנ?צ רוני אלשיך בוועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
נאבקים על הדימוי. המפכ"ל רוני אלשיך/נועם מושקוביץ

המשטרה ממשיכה להיאבק בדימויה ומפתחת מילון מושגים לשוטרים בעלות 150 אלף שקל. כבר שנים שמשטרת ישראל מנסה להיאבק בדימוי של שוטריה בכלל, ובניסיון להתרחק מהבדיחה על "שוטרים שהולכים בזוגות, אחד קורא והשני כותב", בפרט. כעת נחשף צעד נוסף שנועד להגביר את המקצועיות של השוטרים בכל הקשור לשפה העברית.

בימים האחרונים ביקשה המשטרה פטור ממכרז כדי להוציא את הערך השני של המילון המשטרתי לכלל שוטרי ישראל. עלות הפקת המילון נאמדת בסך של כ-150 אלף שקלים. כבר בשנה שעברה החלו במשטרה בחיפוש אחר מומחה בתחום המילונאות ולתפקיד נבחר שמשון הופמן, חתן פרס ראש הממשלה ללשון העברית על שם אליעזר בן יהודה, לשנת 2017.

במשטרה מקווים שהמילון יכלול את המושגים שבהם משתמשים כלל שוטרי ישראל ביחידות השונות בעבודתם השוטפת. גורמים במשטרה אמרו שהמטרה של כתיבת המילון החדש היא ליצור אחידות בשפה המשטרתית ולעודד שימוש תקני במונחים שבהם משתמשים השוטרים.

מדף מילונים הספרייה העברית רמת השרון. דוד שי, cc-by-sa-2.5, ויקיפדיה, אתר רשמי
טרם התבררו המושגים שיופיעו במילון המשטרתי/אתר רשמי, דוד שי, cc-by-sa-2.5, ויקיפדיה

במשטרה מציינים כי המילון החדש יוגדר תחת סעיף של "המילון המשטרתי המנהלי". זאת, מכיוון שבעבר יצא מילון אחר בארגון תחת הכותרת "המילון המשטרתי המבצעי". על פי הבקשה לפטור ממכרז משך כתיבת המילון והפקתו יהיה כשלוש שנים. טרם הוחלט מה יהיו המושגים החדשים שיעשירו את השפה העברית, בחסות משטרת ישראל.

הלשונאי שמשון הופמן, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי ישנה חשיבות לשפה משותפת בגוף גדול כמו המשטרה. "במקרה שבו יש תהלוכה וצריך להזרים כוחות משטרה מירושלים, אלה מגיעים מגפים שונים, מיחידות שונות", הסביר. "בגוף הזה מדברים בשפה אחת אבל לא כולם מדברים אותה. אני רק לא מבין איך צה"ל שהוא גוף לא קטן לא עדכן את המילון שלו 20 שנה, כולם יודעים, אבל אני לא יודע למה צה"ל ישן".

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "מובילה תהליכים מבצעיים לניהול הידע, שימור הזיכרון הארגוני ויצירת שפה משותפת בין כלל המערכים, יחידות המשטרה והשוטרים המשרתים בארגון". עוד נמסר כי "תכליתו של מילון המונחים המשטרתי הוא יצירת אחידות בשימוש וההבנה של מונחים משטרתיים שונים, מתן הגדרות מוסכמות למונחים ומושגים מקצועיים מעולם התוכן המשטרתי, יצירת מקור ידע לשיפור מקצוענות השוטר, יצירת כללים לכתיבה אחידה, חידוד השיח המקצועי ועוד. מדובר במרכיב חיוני במערכות גדולות ומורכבות, אשר ייצר תשתית לתקשורת יעילה, מדויקת תקנית ואפקטיבית בין כלל אנשי המשטרה באשר הם, זאת בדומה לניהול הידע בארגונים מקבילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully