וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מפקחי הבטיחות באתרי הבנייה בפני הכרזה על סכסוך עבודה

24.10.2017 / 14:12

לוואלה! NEWS נודע כי שר הרווחה כינס את ראשי מנהל הבטיחות ומפקחי הבנייה לקראת כניסתם לתוקף של העיצומים, לטענתו בגלל סירוב האוצר להטבת תנאים. הוא הנחה אותם שלא יעשו שימוש ברכבם בנסיעה לאתרים או מעבר להוצאות רכב המשולמות להם. 27 נהרגו באתרי בנייה מתחילת השנה

צלמים זמניים מורשים

שר העבודה והרווחה חיים כץ כינס היום (שלישי) את ראשי מנהל הבטיחות ומפקחי הבנייה לפגישת עבודה והערכות לקראת כניסתם לתוקף של העיצומים האישיים – כך נודע לוואלה! NEWS. בתיאום עם יו"ר הוועד, הורה השר כץ למפקחים להכריז על סכסוך עבודה עד אשר משרד האוצר יסכים להיטיב את תנאי עבודתם. עד כה, נהרגו 27 בני אדם באתרי בנייה מתחילת השנה.

עוד דרש, שלא יעשו שימוש ברכבם הפרטי בנסיעה לאתרים או מעבר להוצאות הרכב המשולמות להם. כץ התחייב כי עד ינואר ישתפר מצבם, אז תהיה היכולת להטיל עיצומים כספיים על קבלנים בגין כל עבירת בטיחות באתר שנמצאו בו כשלים בטיחותיים.

קיר הבטון בסמוך לבסיס הקריה שנפל על פועל והרג אותו, 26 במרץ 2017. מאצ'י הוף
27 הרוגים מתחילת השנה. אתר בנייה ליד הקריה בתל אביב, שם נהרג פועל במרץ השנה/מאצ'י הוף

"המפקחים הם חוד החנית במאבק שלנו למניעת תאונות העבודה", אמר כץ. "לרשות מנהל הבטיחות עומדים 22 תקנים לא מאוישים בשל תנאי השכר הנמוכים והעדר תנאי עבודה מספקים. מרגע קבלת הסמכויות על תחום הבטיחות לפני כשנה, אני פועל מול האוצר ונציב שירות המדינה על מנת שהמפקחים יתוגמלו בהתאם אך לצערי טרם קיבלתי התייחסות מספקת לדרישתי".

לדבריו של כץ, "אני לא מוכן שעובד ישלם מכיסו כדי לבצע את עבודתו כהלכה. למיגור תאונות העבודה יש מחיר ועל האוצר להבין שהוא מוכרח לשאת בעלויות. שנת 2018 תהיה שנת תפנית בכל נושא הבטיחות בענף הבנייה עם כניסתם לתוקף של העיצומים נדאג גם לשיפור תנאי המפקחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הרווחה חיים כץ, מחוץ לביתו, שוהם. 18 במאי 2016. בני בן סימון, מערכת וואלה!
מאבק עם האוצר. שר הרווחה כץ/מערכת וואלה!, בני בן סימון

כיום ישנם 18 מפקחים של משרד העבודה, מול 13 אלף אתרי בנייה ברחבי ישראל. זה חודשים שמשרד הרווחה מצוי בדיונים מול הממונה על השכר במשרד האוצר, לשיפור תנאי העסקתם של מפקחי הבנייה. עד כה, לא התקבל מצד נציגי האוצר תשובה שכללה העלאת שכר.

כיום יש 22 תקנים לא מאוישים של מפקחים באתרי בנייה, אך איש לא הגיש את מועמדותו מאחר שתנאי העסקה נחשבים לירודים. על פי בכירים במשרד הרווחה, "אף מהנדס לא מעוניין להגיע ולעבוד תמורת שכר של 5,000 שקל".

"תנאי המפקחים ושכר מפקחי הבטיחות הינם תנאים מחפירים שמביישים את אחד התפקידים החשובים ביותר במשק הישראלי", אמר ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות . "לא פעם הגיעו לפתחי תלונות של מפקחים שהלינו על תנאי השכר הנמוכים ועל רצונם לעזוב את תפקידם ואף ישנם רבים שעזבו את התפקיד לטובת משרות אחרות ומתגמלות במגזר הפרטי".

לדבריו, "לא יתכן שמשרד האוצר מטיל חסמים על שיפור תנאי העסקה של המפקחים בעוד מדינת ישראל מעדיפה לשלם בשנה כ- 4.7 מילארד ש"ח לנפגעי תאונות עבודה באמצעות המוסד לביטוח לאומי ולמעשה אין בכך שם היגיון וחשיבה. בהיעדר שינוי מהותי משרד העבודה לא יצליח לאייש 26 משרות פנויות שאינן מאוישות תקופה ארוכה כי פשוט אף אחד לא מוכן לעבוד בשכר נמוך ולנסוע לחקור את התאונות ברכבו הפרטי או בתחבורה הציבורית. לצערי מי שמשלם את המחיר הם העובדים החלשים ביותר בחברה הישראלית ובניהם עובדים זרים שנהרגים ונפצעים בגלל חוסר באכיפה ובגלל אוזלת היד של מקבלי ההחלטות ובראשם משרד האוצר".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הנושא אינו מוכר לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully