וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת מותו של פעיל זכויות הילידים מעיבה על הבחירות בארגנטינה

22.10.2017 / 13:02

אחרי כמעט שלושה חודשים, נמצאה גופתו של סנטיאגו מלדונדו, שמחה לצד נגד הפקעת קרקעות. הנשיאה לשעבר, שמנסה לזכות במושב בסנאט, וארגוני זכויות טוענים כי הוא הועלם בידי כוחות הביטחון, אך הנשיא דוחה זאת. על הגופה לא נמצאו סימני אלימות, וסיבת מותו טרם נקבעה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

גופתו של פעיל איכות סביבה וזכויות של ילידים בארגנטינה נמצאה בסוף השבוע, כמעט שלושה חודשים אחרי שנעלם במסתוריות במקרה שהוביל לגל של מחאה פתח מחדש את פצעי הדיקטטורה הצבאית. זיהוי הגופה של סנטיאגו מלדונדו עשוי להשפיע גם על הבחירות לקונגרס המתקיימות היום (ראשון) במדינה הדרום אמריקנית.

החוקרים מצאו את הגופה ביום שלישי האחרון, בנהר צ'ובוט שבפטנגוניה, בסמוך למקום האחרון שבו נראה מלדונדו, כשהפגין נגד פינוי ילידים מאדמותיהם ב-1 באוגוסט. "זיהינו את הקעקועים שלו, ולכן אנחנו משוכנעים שזה הוא", אמר אחיו, סרג'יו, אחרי זיהוי הגופה בבירה בואנוס איירס.

גורמים באופוזיציה וכמה ארגוני זכויות אדם טוענים כי כוחות הביטחון חטפו את מלדונדו, בן 28, אחרי שהשתתף בעימותים עם המשטרה, לצד אנשי שבט מפוצ'ה, החיים בארגנטינה ובצ'ילה השכנה. הארגונים מאשימים את הנשיא מאוריסיו מקרי בטיוח המקרה, אך הממשלה טוענת כי אין הוכחות לכך שמלדונדו נעצר בידי כוחות הביטחון.

לקריאה נוספת בנושא
היעלמות פעיל הסביבה שמחזירה את ארגנטינה לימיה האפלים

נרות זיכרון לפעיל הסביבה מלדונדו בבואנוס איירס, ארגנטינה, 20 באוקטובר 2017. רויטרס
נרות זיכרון לצד תמונתו של מלדונדו בבואנוס איירס, שישי/רויטרס

בתקופת המשטר הצבאי בארגנטינה, שהתקיים בין 1976 ל-1983, כוחות הביטחון עצרו, עינו והרגו רבים בבתי כלא ארעיים. לפי ארגוני זכויות אדם, כ-30 אלף איש "נעלמו" באותה תקופה אפלה.

לפי השופט האחראי לתיק החקירה, נתיחתו של מלדונדו לאחר מותו לא העלתה סימנים של פציעה. "עתה צריך לקבוע את סיבת המוות", אמר השופט גוסטבו לראל לכתבים.

נשיאת השמאל לשעבר כריסטינה פרננדז, שמנסה לזכות במושב בסנאט מטעם מחוז בואנוס איירס, ביקרה את התנהלות הממשלה במקרה. הפגנות ענק וקמפיינים ברשתות החברתיות דרשו לדעת מה עלה בגורלו של פעיל הזכויות.
לשכתו של מקרי אמרה כי הנשיא שוחח עם אמו של מלדונדו ביום שישי והביע את תנחומיו.

בכיכר פלאזה דה מאיו בעיר הבירה התאספו רבים, שהניחו נרות, פרחים ושלטים מחוץ לחדר המתים הסמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully