וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר הכבוד של ארגון הבריאות העולמי: רודן זימבבואה הקשיש

ראש הארגון נימק את בחירתו התמוהה בכך שמוגאבה בן ה-94 פועל להענקת שירותים רפואיים לכל האזרחים, אולם האופוזיציה, ארגוני זכויות אדם ומדינות במערב גינו. "גרם לקריסת בתי החולים"

צילום: רויטרס עריכה: גדי וינסטוק

ארגון הבריאות העולמי בחר בשליט זימבבואה רוברט מוגאבה לשגריר של רצון טוב, בהחלטה שספגה גינויים רבים מצד ארגוני זכויות אדם וממשלות שונות.

ראש ארגון הבריאות של האו"ם, תדרוס אדהנום האתיופי – שהוא האפריקני הראשון שעומד בראש הארגון – שיבח את מוגאבה בן ה-94 על מחויבותו למערכת הבריאות הציבורית. לדבריו, זימבבואה היא "מדינה שמנסה לספק שירותים רפואיים" לכל אזרחיה.

מנגד, ממשלת בריטניה מסרה כי הבחירה בשליט הקשיש, שמואשם בהפרה שיטתית של זכויות אדם במהלך 37 שנות שלטונו במדינה הדרום אפריקנית, מפתיעה עוד יותר בשל הסנקציות האמריקניות והאירופיות המוטלות עליו. "הבענו את דאגתנו בפני ראש הארגון", נמסר מטעם הממשלה בלונדון.

האופוזיציה בזימבבואה וארגוני זכויות אדם טוענים כי מערכת הבריאות במדינה קרסה. עובדי מערכת הציבור פעמים רבות אינם מקבלים משכורות וקיים מחסור בתרופות. בשל הביקורת כתב אדהנום בהמשך בחשבון הטוויטר שלו כי ישקול מחדש את המינוי. "אני שומע את דאגותיכם", פנה אל מבקרי המינוי והבטיח לפרסם הצהרה בנושא בקרוב.

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה בוועידת מפלגת השלטון, 17 בדצמבר 2016. AP
עובר טיפולים בחו"ל ולא במדינה. מוגאבה/AP

הארגון האמריקני "משמר זכויות האדם" מסר כי זאת מבוכה להעניק למוגאבה את התואר, מאחר ש"ניהולו הכושל של הכלכלה הרס את שירותי הבריאות". הארגון ציין כי הנשיא ויתר בכירי משטרו נוסעים לחו"ל כשהם זקוקים לטיפול רפואי.

מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בזימבבואה, MDC, גינתה אף היא את המהלך. "זהו עלבון", אמר דובר המפלגה לסוכנות הידיעות הצרפתית. "מוגאבה החריב את מערכת הבריאות שלנו, הוא אפשר לבתי החולים שלנו להתמוטט".

מוגאבה שמע על מינוי בזמן שהשתתף בכנס של הארגון על מחלות כרוניות לא מדבקות באורוגוואי. הוא אמר לבאי הכנס כי ארצו אימצה שורת צעדים כדי להילחם באתגרים שמציבות מחלות מסוג, שלפי ארגון הבריאות העולמי הורגות כ-40 מיליון איש מדי שנה, והן כוללות סרטן, מחלות נשימה וסכרת. עם זאת, הוא הודה כי בדומה למדינות מתפתחות אחרות, זימבבואה "חסרה את המשאבים המתאימים כדי להוציא לפועל תכניות שמטרתן להפחית את המחלות הללו ובעיות בריאותיות אחרות".

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully