וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגשתי את האלוף עליי, הייתי בהלם מוחלט"

26.11.2000 / 7:40

המתלוננת הראשונה במשפטו של יצחק מרדכי העידה ביום חמישי; תיארה שני מקרים ב-1992 בהם ביצע בה, לטענתה, מעשים מגונים; היום התפרסם הפרוטוקול: בנסיעה לבסיס סטה מרדכי לדרך צדדית - "הוא היה שעון עליי, חזה אל חזה, נישק אותי בצוואר, ליטף אותי, ואמר 'תפתחי את הפה'

במהלך סוף השבוע הותר לפרסום פרוטוקול העדות של המתלוננת הראשונה במשפטו של יצחק מרדכי. המתלוננת, א', שירתה כחיילת תחת פיקודו של מרדכי ותיארה בעדות של תשע שעות שני מקרים ב-1992 שבהם השתמש מרדכי, לטענתה, בכוח וביצע בה מעשים מגונים.

במקרה הראשון תיארה א' את מה שאירע בעת שנסעה במכוניתו של מרדכי, ששירת באותה תקופה כאלוף פיקוד הצפון. באמצע הנסיעה, סיפרה א', סטה מרדכי מהכביש ונכנס ליער בצד הדרך: "הרגשתי את האלוף עלי, ממש. אני לא יכולה לומר 'שוכב עלי', כי זה מושב, אבל ממש שעון עליי, חזה אל חזה, בנשיקות, בליטופים, במגעים, נשיקות בצוואר, נשיקות בשפתיים. הייתי פשוט בהלם מוחלט. האלוף המשיך לנשק אותי בצוואר, ליטף אותי בפלג העליון של הגוף, קצת ברגל, כשהוא שעון עליי. הוא ניסה לנשק אותי בפה, אבל לא שיתפתי פעולה. הוא אמר לי 'תפתחי את הפה, תפתחי, מה קרה לך, תני לי נשיקה, נו, מה קורה?', לא פתחתי את הפה. רק אמרתי 'רגע', כשהראש שלי בכלל מוטה הצידה. הוא נגע גם בפניי, אילץ אותי לפתוח את הפה, התנשקנו. זה זיכרון מאוד לא נעים.

האלוף הפסיק, התיישב בכסאו, הניע את הרכב, ונסע נסיעה מאוד מהירה, בלי לדבר בכלל. הגענו לצפת והאלוף עצר וביקש ממני לצאת מהאוטו. מצאתי את עצמי בשעת לילה מאוחרת לבד לגמרי בעיר חשוכה, מתחילה ללכת ברגל לפיקוד".

בתגובה לאישום זה טוען מרדכי כי לא הפעיל כוח, אלא ליטף את שערה של א' והניח יד על כתפה אבל "ההתקרבות היתה רגעית והסתיימה ברגע שהבחין שא' מסתייגת". הוא טוען כי בסיום המפגש החזיר אותה לבסיס.

"חיכוך אגן לאגן"

המקרה השני אירע, לטענת המתלוננת, כשמרדכי הסיע אותה לביתה שמדרום לתל אביב. הוא הודיע לה בדרך כי הוא רוצה "להתרענן" בדירתו בנתניה, והיא אמרה לו שהיא מתכוונת להישאר במכונית. מרדכי שיכנע אותה לעלות, כשהוא מרגיע אותה ואומר לה שחברתו נמצאת בדירה, עובדה שהתבררה כלא נכונה.

כשנכנסו לדירה פנה מרדכי למקלחת ויצא ממנה אחרי כמה דקות כשהוא עירום ומגבת סביב מותניו: "בשלב הבא הוא היה עליי. שוב פעם חזר האלמנט של הנשיקות, אמירות של 'תגידי לי משהו טוב', 'תגידי משהו טוב', 'למה את לא אומרת משהו טוב'. הוא היה עלי בתנועות של חיכוך של פלג הגוף התחתון, ממש אגן לאגן. מתחכך, נושם, מנשק, מלטף, תנועות מהסוג הזה. הרגשתי שאני צמודה לספה, לא מסוגלת לקום". לאחר מכן נמלטה א' לדירתה, "התקלחתי, שמתי את המדים שלי בשקית ניילון ולמחרת נפטרתי מהם".

בתגובה לאישום זה אומר מרדכי כי הוא גיפף אותה קלות והפסיק ברגע שהבחין שהיא מסתייגת. הוא טוען שלא היה עירום בשום שלב, לא היה מגע באיברי המין, והוא לא הגיע לסיפוק מיני.

"אל תכניסי אותי לעניין הזה"

ביום שלאחר האירוע בדירתו של מרדכי, סיפרה א' על מה שקרה לידיד שלה, קצין שהיה אז בדרגת אלוף משנה והיום תת אלוף: "סיפרתי לו את כל הסיפור. הוא ישב, הקשיב מזועזע, לקח אותי ביד ואמר לי 'בואי, עכשיו אנחנו נכנסים לאהוד', כשהוא מתכוון לאהוד ברק, הרמטכ"ל דאז. אמרתי לו 'מה פתאום? שום דבר', אני לא רוצה לא פרסום ולא אהוד ברק. ככה זה נשאר. הוא אמר לי שבכל שלב שבו ארצה, הוא יהיה מוכן לעזור לי".

"הארץ" מפרסם הבוקר כי חוקרי המשטרה החוקרים את הפרשה ביקשו ממנה ליצור קשר עם הקצין והיא צלצלה אליו: "הוא מיד זיהה את קולי. הוא ביקש ממני לא להיות מעורב בזה, חד משמעית, ואמר לי: 'תעשי הכל, אל תכניסי אותי לעניין הזה. אני מחזק את ידייך, מעריך את מעשייך".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully