וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללות הציבוריות הודיעו על שביתה: "לא נפתח את שנת הלימודים"

18.10.2017 / 11:50

מועצת המכללות הציבוריות הודיעה כי תפתח בשביתה ללא הגבלה בשל "גרירת רגליים" מצד המדינה במשא ומתן על הסכם שכר קיבוצי. כ-17 מכללות אקדמיות מאוגדות במועצה ובהן לומדים 55 אלף סטודנטים וסטודנטיות

המכללה האקדמית אחוה. אריאל פלמון, Creative Commons
מכללת אחווה/Creative Commons, אריאל פלמון

המועצה המתאמת של הסגל הבכיר במכללות הציבוריות הודיעה היום (רביעי) על דחיית פתיחת שנת הלימודים האקדמית ועל שביתה ללא הגבלת זמן, בטענה כי המדינה "גררה רגליים" במשא ומתן עם המכללות על הסכם שכר קיבוצי. "אני קוראת לשר האוצר ולשר החינוך להתערב באופן מידי על מנת לפתור את המשבר הנוכחי להביא פתיחת שנת הלימודים כסדרה", אמרה יו"ר המועצה ד"ר ענת פלדמן, המלמדת במכללת אחווה. בהודעת המועצה נמסר כי במהלך חול המועד סוכות הוגשה הצעת פשרה למדינה בנושא הסכם השכר אך זו נדחתה בידי משרד האוצר.

המועצה כוללת 17 מכללות ציבורית שבהן לומדים 55 אלף סטודנטים וסטודנטיות. בין המוסדות השובתים המכללה האקדמית ספיר, המכללה האקדמית תל אביב-יפו, המרכז האקדמי רופין, המכללה האקדמית עמק יזרעאל והמכללה האקדמית תל חי.

בהודעת המועצה נמסר עוד כי "בחודש יוני 2011 נחתם הסכם קיבוצי היסטורי אשר היה תקף לשלוש שנים. בתום התקופה פנו הסגל הבכיר למשרד האוצר בדרישה להיכנס למשא ומתן על הסכם קיבוצי חדש אך נענו בשלילה". עוד נמסר כי "מאז, למרות פניות חוזרות ונשנות לשבת לשולחן המשא ומתן ולחתום על הסכם קיבוצי, רק בדצמבר 2016 נעתרו בועודה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) ובמשרד האוצר להתחיל בשיחות. למרות שהתקיימו פגישות רבות בין הצדדים הגיע המשא ומתן למבוי סתום".

מכללת עמק יזרעאל, פברואר 2016. מתוך ויקיפדיה
קרדיט: זאהר אבו אלנאסר, מערכת וואלה! NEWS
מכללת עמק יזרעאל/מערכת וואלה! NEWS, מתוך ויקיפדיה קרדיט: זאהר אבו אלנאסר

על פי הודעת המועצה הסגל הבכיר במכללות דורש להעניק תוספת שכר בסכומים מוחלטים ולא באופן יחסי במטרה לצמצם את פערי השכר בין המרצים. לטענת, מהלך דומה יושם בהצלחה בקרב סגל המרצים באוניברסיטאות אולם "כשהדבר היה אמור לצאת לפועל גם במכללות גילו באוצר כי יש יותר בעלי שכר נמוך והתקציב יהיה גדול יותר משחשבו, ופתאום האג'נדה החברתית נעלמה".


מוועד ראשי המכללות האקדמיות הציבוריות נמסר כי הוא תומך בשביתה ו"מזדהה עם מטרות מאבק סגל המרצים הבכיר". עוד נמסר כי "ועד ראשי המכללות ממשיך לקיים ישיבות אינטנסיביות עם נציגי הסגל האקדמי ולקדם פתרונות למניעת שיבושים בפתיחת שנת הלימודים האקדמית. מכיוון שההישגים עד כה היו משמעותיים אנו קוראים לכל הצדדים לפעול למניעת שביתה שתגרום נזק למכללות ולסטודנטים".

על פי התגובה "המכללות תפעלנה בכל האמצעים האקדמיים והלוגיסטיים כדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בציבור הסטודנטים במידה ותתקיים שביתה. יחד עם זאת, במידה והסגל הבכיר יחליט לשבות אנו מבקשים מציבור הסטודנטים להתעדכן במכללה בה הם לומדים לגבי הלימודים מכיוון שהמכללות פתוחות והסגל הזוטר ימשיך ללמד".

(עדכון ראשון: 11:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully