וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד העובדים התערב - וההסתדרות מאיימת להשבית לימודים ברחובות

16.10.2017 / 22:45

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה לעירייה כי תשבית את מערכת החינוך היסודית בחודש הבא בשל התערבות ועד העובדים העירוני בהחלטות מנהלי בתי ספר. יו"ר וועד ההורים: "להימנע מפגיעה בתלמידים"

שכונת קריית משה ופרויקט המגורים החדש בצפון השכונה 'רחובות הצעירה', רחובות, 7 ביולי 2015. ניב אהרונסון
שכונת קריית משה ברחובות/ניב אהרונסון

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה אתמול (ראשון) לעיריית רחובות על כוונת הארגון להשבית בחודש הבא את מערכת החינוך היסודית בעיר בעקבות מאבק כוחות בין ועד העובדים העירוני לבין מנהלי בתי הספר שבתחומיה. זאת, בשל טענת המנהלים כי הוועד מתעמר בהם ומתעלם מבקשותיהם. ברקע הדברים עומדת מחלוקת בין מנהלת בית ספר בשכונת רחובות ההולנדית לבין הוועד העירוני, בשל העברת אב הבית מבית ספר בשכונת קריית משה למוסד. מהלך שנעשה בהנחיית ועד העובדים אך לא מצא חן בעיני המנהלת שהורתה לו לא להיכנס.

בתגובה הנחה הוועד את אב הבית להחתים כרטיס ולעזוב לאחר מכן את המקום, וכך הוא נוהג במשך השבועיים האחרונים. במקביל פנתה המנהלת ליו"ר מרחב רחובות בהסתדרות המורים גבי שמעון, שנבחר לא מכבר לסגנה של בן דוד, וזה הזעיק את המזכ"לית לישיבה דחופה בנוכחות מנהלי בתי הספר בעיר. בישיבה הוחלט על השבתת מערכת החינוך מיד לאחר החגים.

מזכל הסתדרות המורים יפה בן דוד. הסתדרות המורים, מערכת וואלה! NEWS
יפה בן דוד/מערכת וואלה! NEWS, הסתדרות המורים

אלא שהמחלוקת עמוקה הרבה יותר מהתקרית הספציפית הזו. על פי גורמים בהסתדרות המורים, יו"ר וועד העובדים "המיליטנטי" רמי מדלה מתערב בהחלטות של מערכת החינוך העירונית ללא יידוע המנהלים ומתעלם מבקשותיהם ובכך מביא לפגיעה בתלמידים – אולם, לטענת הגורמים, כשזה נוגע לבקשות של גורמים פוליטיים בעיר, הדברים מתבצעים במהרה. "מחלקת החינוך בעירייה לא סופרת את מנהלי בית הספר, הם מפעילים את הכוח של וועד עובדי העירייה על חשבון המנהלים", אמר אחד הגורמים.

לדבריו, "אם מנהלת כותבת מכתב כדי לבקש תיקונים מעובדי העירייה, אף אחד לא סופר אותה, אבל אם מישהו מנציגות ההורים שהוא איש פוליטי מבקש, הדברים ישר מסתדרים". הגורם הוסיף עוד כי "המנהלים הפכו לחסרי אונים, ללא עמדה משמעותית מול ההורים, הדברים האלה פוגעים בתלמידים ובבתי הספר, לא נתקלנו בבעיה כזו בשום עיר אפילו בחלשה ביותר. למה צריך להעצים את יו"ר וועד העובדים על חשבון מנהלי בית הספר שמובילים את מערכת החינוך?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רחמים מלול נגד משרד האוצר. אבי כהן
ראש עיריית רחובות רחמים מלול/אבי כהן

אתמול שיגרה המזכ"לית בן דוד מכתב לעיריית רחובות, ובו הסבירה את ההחלטה. "השבתת מערכת החינוך נובעת מכך שמנהלי בתי הספר ברחובות אינם זוכים להתייחסות מקצועית מנציגי עיריית רחובות, אשר מתנהלים בהתעלמות מוחלטת ממנהלי בית הספר ומצרכי מוסדות החינוך", כתבה.

לדברי בן דוד, הנושאים שבהם פעלה העירייה ללא תיאום מול מערכת החינוך העירונית כוללים "הצבת כוח אדם ללא תיאום עם המנהלים, הימנעות מהעברת כספי הניהול, תקציבים אחרים לחשבונות בתי הספר בניגוד למתחייב". עוד הוסיפה כי "בתי ספר מתנהלים ללא כוח אדם הכרחי כגון אב בית ועוד. פניות מנהלי בתי הספר לנציגי העירייה זוכות ליחס משפיל ופוגעני ואינן מטופלות כנדרש".

ראש עיריית רחובות רחמים מלול כינה את הכוונה להשבית את מערכת החינוך בעיר, הכוללת 16 אלף תלמידים, "החלטה הזויה". לדבריו, הוא "אינו מעלה על דעתו שבית הדין לעבודה יאשר השבתה על הרקע הזה. תגובה מפורטת על כל הטענות חסרות השחר שבבסיס ההחלטה תימסר בימים הקרובים להסתדרות המורים".

יו"ר ועד ההורים ברחובות: "מצרים על גלגול המאבק לילדים"

גורם בעיריית רחובות, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "מוזר שלמזכ"לית הסתדרות המורים אין בעיות ברמה הארצית שהיא צריכה לסייע לסגן שלה שרוצה לחזק את מעמדו ברחובות ובתוך כך לאיים על השבתת מערכת החינוך עם עשרות אלפי תלמידים".

יו"ר וועד ההורים בעיר אורית שרגאי אמרה כי "הנהגת ההורים העירונית מבינה את מורכבות המצב ואת הצורך של מנהלי בתי הספר לקבל סמכויות ויכולות בחירה וניהול של עובדי עירייה המשובצים בבתי הספר, אל מול שמירה על זכויות העובדים". לדבריה, "יחד עם זאת, ההנהגה מצרה על כך שהמאבקים, בין אם הם מוצדקים או לא, בסופו של דבר מתגלגלים לילדים. הנהגת ההורים מפצירה בשני הצדדים להגיע להסכמות ולא להשבית את בתי הספר על מנת להימנע מפגיעה בתלמידים שהם הנפגעים הישירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully