וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה "אופליה" מכה באיים הבריטיים: שלושה הרוגים ברחבי אירלנד

הסופה שהחלה כהוריקן בקצהו המזרחי של האוקיינוס האטלנטי נחלשה לכדי סופה טרופית והיכתה באיים הבריטיים. 360 אלף בתי ועסקים נותקו מחשמל. ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקר קרא לתושבים להסתגר בבתיהם

צילום: CNN וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל ותום זואילי

הסופה "אופליה" שנוצרה מעל מימי האוקיינוס האטלנטי בקצהו המזרחי החלה להכות הבוקר (שני) בחופיה הדרומיים של אירלנד. כלי התקשורת במדינה מדווחים על הרס רב שנגרם בעקבות הסופה הנחשבת לקשה יותר שחוותה המדינה מזה חצי מאה. בשל הרוחות העזות שהביאה עמה הסופה, במהירות של עד 190 קילומטרים בשעה, כמות גדולה של חול ממדבר סהרה נסחפה לאטמוספירה וצבעה את השמיים בגווני צהוב וכתום.

הסופה הביאה עד כה לשלושה מקרי מוות - גבר ואישה נהרגו מקריסת עצים על מכוניותיהם בשתי תקריות נפרדות וגבר נוסף נהרג בתאונה כשניסה לפנות עץ שנפל בעזרת מסור חשמלי. כ-360 אלף בתי מגורים ועסקים ברחבי אירלנד נותרו ללא חשמל בשל הסופה, שהביאה לגלים עוצמתיים בגובה של כעשרה מטרים. 130 טיסות בוטלו בנמל התעופה של דבלין. בתי ספר, בתי חולים וכן שירותי התחברו הציבורית נסגרו וכוחות הביטחון נשלחו לסייע בהקמת אמצעי התגוננות מפני הגשמים העזים ולמנוע שיטפונות.

במהלך הלילה הודיע השירות המטאורולוגי של אירלנד כי "אופליה" נחלשה, והיא הורדה מדרגת הוריקן לסופה טרופית בלבד. "המשבים האלו מסכני חיים", אל תהיו באזור החוף הדרומי", אמר ראש הרשות לתיאום במצבי חירום במדינה. "מטרתנו היא למנוע מצב שבו יש לנו הרוגים בעקבות משבי הרוח ההרסניים שבדרך אלינו".

גבר בלאהינץ' שבאירלנד מצטלם על רקע הסופה הטרופית "אופליה", 16 באוקטובר 2017. רויטרס
גבר בלאהינץ' שבאירלנד מצטלם ברקע גלים שגרמה "אופליה", היום/רויטרס

ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקר הזהיר את התושבים מפני הסופה וקרא להם להסתגר בבתים. "למרות שבחלקים מסוימים במדינה הסופה אינה גרועה כל כך, היא עדיין יכולה לפגוע", אמר ורדקר במסיבת עיתונאים מיוחדת.

"אופליה" נחשבת לסופה חריגה בשל העובדה כי נוצרה מעל אזור באוקיינוס שבו המים קרים מהרגיל להיווצרות הוריקן. היא אף סופת ההוריקן הראשונה להגיע לאזור זה של האוקיינוס מאז הוריקן "פרנסס" בשנת 1980.

השירות המטאורולוגי של אירלנד פרסם בטרם הגעתה אזהרות מפני נזקי הסופה בכמה מחוזות, בהם קלייר, קורק, גאלווי, קרי ומאיו. על פי הודעת השירות "אופליה" עלולה לגרום לרוחות עוצמתיות "שביכולתן להסב נזק למבנים ולהביא לתנאים מסוכנים בים ואף לשיטפונות". הרשויות במחוז קרי אף חילקו שקי חול לביצור מבנים באזורים נמוכים מפני עליית פני המים והזהירה את התושבים מנפילת ענפים ועצים עקב הרוחות העזות.

(עדכון ראשון: 15:50)

עוד באותו נושא

ההוריקן המזרחי ביותר מאז 1980: סופת "אופליה" צפויה להכות באירלנד

לכתבה המלאה
גלים עוצמתיים בוויילס בשל רוחות שגרמה הסופה הטרופית "אופליה", 16 באוקטובר 2017. רויטרס
גלים עוצמתיים מתנפצים על מגדלור בוויילס, היום/רויטרס
אובך עז צבע את השמיים בלונדון בצהוב בשל רוחות שגרמה הסופה הטרופית "אופליה", 16 באוקטובר 2017. רויטרס
אובך בשמי לונדון בשל הרוחות שגרמה "אופליה", היום/רויטרס
הסופה הטרופית אופיליה באירלנד 16 באוקטובר 2017. רויטרס
טרקטור מחזק גג של בית חווה במחוז קלייר שבאירלנד, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully