וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל אחריות לירי הרקטות מסיני: "ירינו לכלי טיס יהודיים"

ארגון המדינה האסלאמית קיבל אחריות לירי שתי הרקטות אמש, שאחת מהן התופצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. עוד הצהיר כי עומד מאחורי המתקפה בסיני שבה נהרגו חיילים מצרים

צילום: שי שמואלי

ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) קיבל היום (שני) אחריות על ירי שתי הרקטות מסיני, שאחת מהן נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לפי הודעת הארגון, "נורתה אש לעבר כלי טיס יהודיים שחגו באוויר, ושוגרו רקטות גראד לאשכול".

בעקבות השיגור נשמעו אתמול התרעות צבע אדום במספר יישובים במועצה. כוחות הביטחון איתרו רקטה אחת שנפלה בשטח פתוח סמוך לאחד מיישובי המועצה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בעקבות השיגור.

סריקות במועצה האזורית אשכול אחרי נפילה בעקבות צבע אדום 15.10.17. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
סריקות באשכול, אמש/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף
לוחמי דאעש משגרים רקטות מחצי האי סיני, מצרים, לעבר ישראל, 20 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
דאעש משגרים רקטות מסיני לישראל, פברואר/צילום מסך, טוויטר

הירי לישראל התרחש על רקע המתיחות הגוברת בחצי האי סיני, לאחר שהמצרים הודיעו כי יפתחו לארבעה ימים את מעבר רפיח, במסגרת הצעדים הננקטים לקראת הפיוס הפנים פלסטיני. אתמול דווח כי שישה חיילים מצרים נהרגו ועוד 24 נפצעו בתקיפה של אנשי דאעש בצפון סיני בבסיסים צבאיים. התוקפים השתמשו במוכנית תופת וברימונים, ואף תקפו בירי את הכוחות המצרים.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, קרא למערכת הביטחון לפעול לעצירת הירי משטח סיני. "אני מקווה שאנחנו לא מתחילים פה מגמה חדשה", אמר. "צה"ל צריך לעצור את הירי הזה גם כשהוא נורה מסיני. לא נחזור לתקופה של כל שבועיים יורים עלינו".

התקיפות אירעו ככל הנראה במסגרת ניסיונות דאעש להבעיר את השטח ולהפיל את הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני. כמה שעות לאחר התקיפה הודיעה מצרים כי לא תפתח את מעבר רפיח. לאחר מכן הודיע הצבא המצרי כי הצליח לסכל מתקפה נוספת של אנשי דאעש בסיני, וחיסל 35 מאנשי הארגון.

נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול - ראשוני. מערכת וואלה! NEWS
הרקטה שנמצאה באשכול/מערכת וואלה! NEWS

במסגרת ההצהרה, קיבל הארגון אחריות גם למתקפה הגדולה בסיני אתמול, שבה לטענת דאעש נהרגו ונפצעו 40 חיילים מצרים, בעוד לטענת קהיר מניין ההרוגים עומד על שישה. צבא מצרים מסר אמש כי חיסל 35 חמושים של דאעש בחצי האי סיני, במתקפה שסוכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully