וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למתקפה של צבא עיראק: הכורדים פורסים אלפי לוחמים

גורמים בצבא עיראק הודיעו לתקשורת על תחילתו של מבצע לכיבוש מחוז כירכוכ מידי הכורדים. בתגובה רשמית, הצבא מכחיש וטוען כי מהלכיו נגד דאעש. לוחמי הפשמרגה: "על הקהילה הבינלאומית להתערב כדי למנוע קטסטרופה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

גורמים בצבא עיראק דיווחו היום (שישי) כי פתחו במבצע צבאי לכיבוש מחוז כירכוכ מידי הכורדים, שפרסו מצדם אלפי לוחמים באזור. המבצע מגיע ברקע משאל העם על החבל האוטונומי, שהשליטה בו שנויה במחלוקת. הממשל הכורדי בעיראק הזהיר כבר אתמול כי צבא עיראק ומיליציות שיעיות מתכננות "מתקפה גדולה" נגד המחוז העשיר בנפט. בתגובה רשמית, צבא עיראק הכחיש כי החלה מתקפה צבאית, וטוען כי הוא עוסק בטיהור כיסי דאעש.

מפקדי הפשמרגה פנו עם קבלת הדיווחים לקהילה הבינלאומית בבקשה להתערב כדי "למנוע קטסטרופה" וטען כי מיליציות שיעיות מתכננות להוציא לפועל פיגועים במחוז."אנחנו מבקשים מצבא עיראק לפתור את המחלוקת בדרך הדיאלוג", נמסר. "חמושים מצבא עיראק מתקדמים לעבר עמדותיהם שנכבשו באירועי יוני 2014", דיווחו הכורדים לסוכנות הידיעות הצרפתית.

לוחמים כורדים בכירכוכ, עיראק, 21 באוקטובר 2016. רויטרס
לוחמים כורדים בכירכוכ/רויטרס

מחוז כירכוכ הגיע לשליטת הכורדים רק לאחר עליית "המדינה האסלאמית" (דאעש), ונכבש מידי הארגון הסוני על ידם עם קריסת צבא עיראק. מאז, השליטה על המחוז, שנכלל במשאל העם ובו חיים גם תושבים ערבים וטורקמנים, נותרה שנויה במחלוקת.

גורם כורדי בכיר אמר אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לוחמים משורות הפשמרגה חסמו את הדרכים המובילות מהמחוז אל העיר מוסול לכמה שעות, בשל החשש מפני מהלך צבאי. עם זאת, דובר מטעם צבא עיראק הכחיש כי מתוכננת מתקפה נגד הכוחות הכורדיים, וטען כי בגדאד נערכת להדיפת לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מאזור הגבול עם סוריה במערב המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
לוחם של הפשמרגה מכוון טיל מסוג מילאן לעבר כפר שבשליטת דאעש, באזור מוסול, עיראק, 27 באוקטובר 2016. רויטרס
לוחם פשמרגה באזור מוסול/רויטרס

רוב מוחץ מתושבי המחוז הכורדי הצביע בחודש שעבר בעד התנתקות מבגדאד, חרף התנגדות הקהילה הבינלאומית ואיומי המדינות השכנות.

ממשלתו העיראקית של חיידר אל-עבאדי, הפועלת לשמירת שלמותה הטריטוריאלית של המדינה, נקטה צעדים נגד הממשל האוטונומי הכורדי, כולל איסור על טיסות בינלאומיות ישירות לחבל. אתמול הוציא בית המשפט העליון בעיראק צו מעצר למארגני המשאל.

איראן וטורקיה השכנות תומכת במאמצי הממשל המרכזי, מחשש שהמשאל יעודד מגמות בדלניות בקרב האוכלוסיות הכורדיות בשטחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully