וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הסכם הגרעין: "מבוכה לארצנו, נחתם מתוך חולשה"

12.10.2017 / 6:06

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הלילה (רביעי) לכוונתו לבטל את הסכם הגרעין עם איראן ושב ואמר כי מדובר בעסקה גרוע לארצו שלא הוביאה שום תועלת וקידמה את איראן לנשק גרעיני, בנוסף התייחס גם לסוגיית קוריאה הצפונית

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בפנסילבניה 12.10.17. רויטרס, רויטרס
"הסכם שהוא מבוכה לארצנו" טראמפ בנאומו בפנסילבניה/רויטרס, רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נשאל הלילה (רביעי) בראיון לרשת פוקס ניוז האם בכוונתו לבטל את הסכם הגרעין עם איראן או לחילופין לא לאשר שאיראן עומדת בתנאי ההסכם, דבר שיפתח דיון בקונגרס האם לסגת ממנו או לא, והשיב: "אפשר לעשות את שניהם. אפשר לא לאשר, ואז לבטל". עם זאת, הוא נמנע מלספר כיצד ינהג ואמר "הרבה אנשים מנסים לנחש, נראה בקרוב. זו עסקה גרועה, מבוכה לארצנו". לדבריו, "העסקה נחתמה מתוך חולשה, ויש לנו עוצמה".

לפי הערכות בארצות הברית, ביממות הקרובות צפוי הנשיא להודיע כי אינו מאשר שאיראן עומדת בתנאי ההסכם, ולנקוב במספר תנאים לקיום ההסכם בין ארצות הברית, איראן והמעצמות. הוא עשוי גם להודיע שההסכם אינו עולה בקנה אחד עם האינטרס הלאומי של ארצות הברית, ולהטיל על סנקציות כלפי משמרות המהפכה. לאחר מכן, כאמור, צפוי הנושא לעבור לדיון בקונגרס.

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
"לא נוכל לתת למצב עם קוריאה הצפונית להימשך". קים ג'ונג און/רויטרס

אתמול נפגש היועץ לביטחון לאומי, גנרל הרברט מקמסטר עם מחוקקים רפובליקנים בגבעת הקפיטול ועדכן אותם בעיקרי ההודעה הצפויה של הנשיא. מאוחר יותר פרסם הבית הלבן את לוח הזמנים של טראמפ להיום, וממנו עולה כי לא תימסר היום הודעה בנושא.

הוא נשאל גם כיצד בכוונתו להתמודד עם צפון קוריאה, ואמר: "לא נוכל לתת לזה להימשך". הוא הוסיף כי קודמיו בתפקיד היו צריכים להתמודד עם השאיפות הגרעיניות של צפון קוריאה בעבר, אך לא עשו זאת. "כעת זה התקדם, וצריך לעשות משהו", הוא אמר. "סין עוזרת. הם חתכו קשרי בנקאות עם צפון קוריאה, נראה מה יקרה. אבל לא נוכל להרשות לזה לקרות. אנחנו מאוד חזקים, אני בונה את הצבא כמו שאף אחד לא ראה"

עם זאת, הוא סירב להתייחס לשאלה למה התכוון כאשר אמר בשבוע שזהו "השקט שלפני הסערה", ואמר: "אני לא רוצה לדבר על זה, אני לא רוצה לומר. אני לא אומר שאני עושה משהו ולא אומר שאני לא אעשה. לא אדבר על זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הילרי קלינטון באירוע למען קרן צדקה לרווחת ילדים, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
"רוסיה היא תירוץ דמוקרטי להפסד בבחירות". הילרי קלינטון/AP

טראמפ נשאל על ההתערבות הרוסית בבחירות, והשיב כי "רוסיה היא תירוץ לדמוקרטים על כך שהפסידו את הבחירות". לדבריו, "ביום שאחרי שהם אמרו שהם נראים רע, ביום שאחרי הם אמרו שזה בגלל רוסיה. זה לא רוסיה, זאת מועמדת רעה שלא הלכה לוויסקונסין ומישיגן,
מועמדת שבזבזה כפול כסף ממני ולא הצליחה בפנסילבניה ופלורידה".

הנשיא הדף את הטענות על תיאום של קמפיין הבחירות שלו מול הקרמלין, ואמר: "אני תיאמתי עם רוסיה? זה תירוץ של הדמוקרטים. הם היו צריכים לנצח, כי לנצח את החבר האלקטורים זה כל כך קל לדמוקרטים. צריך לנצח בשלוש מדינות גדולות וכבר יש לך יתרון מאוד משמעותי".

על ההחלטה של ראש סוכנות הגנת הסביבה לבטל את התקנות המגבילות את פליטת גזי החממה אמר הנשיא: "הפחם חוזר. אנחנו פותחים מכרות. צריך לחתוך רגולציות ולתת לאנשים ללכת ולכרות פחם. הילרי קלינטון רצתה לסגור את תעשיית הפחם, ואני ההיפך. ואני מאוד גאה בזה".

הוא סיפר כי לא זנח את תכניתו לבנות חומה בגבול עם מקסיקו, וציין כי שוחח על כך בעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ביבי אמר לי שהחומה עובדת, ואין על כך ויכוח", הוא אמר בהתייחסו לכניסת מסתננים מגבול מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully