וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תן שנשך אתמול שלושה בני אדם באזור בית שאן אובחן כנגוע בכלבת

11.10.2017 / 20:05

התן נשך אתמול גבר בן 46, צעירה בת 28 ומטייל נוסף, ולאחר מכן נורה מחשש שהוא נושא את המחלה הנגיפית. התן נשך גם כלב וחתול והתושבים באזור קיבלו הנחיה לשמור על חיות המחמד שלהם ולמנוע את שיטוטן

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

תן שנשך אתמול שלושה בני אדם בקיבוץ ניר דוד שבעמק המעיינות אובחן היום (רביעי) כחולה בכלבת. התן פגע אתמול בגבר בן 46, בצעירה בת 28 ובמטייל נוסף. הרשויות באזור חששו כי מדובר בתן חולה, ועל כן הוא נורה ונשלח לבדיקה. התן המדובר נשך גם כלב וחתול והתושבים באזור קיבלו הנחייה לשמור על חיות המחמד שלהם ולמנוע את שיטוטן.

מאז תחילת השנה ננשכו כבר ארבעה בני אדם בידי תנים נגועים בכלבת. המקרים אירעו במקומות שונים בצפון הארץ, בהם אתר הסמוך לראש פינה, ואתר נוסף הסמוך לכפר קיש. בעלי חיים הנגועים בכלבת סובלים מדלקת במוח הגוררת בין השאר התנהגות בלתי רציונלית ותוקפנית. בשל כך, הרשויות באזור סבורות שגם התן שאותר בניר דוד נגוע במחלה. בכל המקרים הקודמים התנים התוקפים ניצודו ולאחר בדיקות מעבדה התברר כי נשאו את המחלה.

תן בטבע. GettyImages
כל המקרים התגלו בצפון הארץ/GettyImages

מתחילת השנה התגלו 25 מקרי כלבת, כולם בצפון הארץ: מהגליל העליון והמערבי ועד לאיזור חמדיה ונחל חרוד. מדובר רק במקרים שהתגלו, נוכח תוקפנות החיות הנגועות באזורים מיושבים או באתרי טיולים. רוב מקרי הכלבת בשטחים פתוחים, לא נכללים בספירה.

יש לציין כי ברמת הגולן עדיין לא התגלו השנה מקרי כלבת. יחד עם זאת, עד לפני מספר שנים התגלו באזור מקרים רבים. אחת הסברות לכך היא שגדר הגבול החדשה בין ישראל לסוריה מונעת מעבר של חלק מחיות הבר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה שעברה התגלו בישראל 29 מקרי כלבת. בשנת 2010 היו 54 מקרים ובשנים שלאחר מכן כ-30 מקרים מדי שנה, פרט לשנת 2014, בה התגלו 14 חיות נגועות בלבד.

הצטברות המקרים בשנים האחרונות מטרידה לנוכח העובדה כי לפני שנת 2009 נע מספר המקרים בין 12-9 מדי שנה, ומאז שנת 2009 בין 24-58 מקרים בשנה – כולם בצפון הארץ.
מחלת הכלבת נחשבת כחשוכת מרפא ונגרמת על ידי נגיף. מרגע הופעת סימנים קליניים ראשונים בבני אדם או בבעלי חיים, אין אפשרות להציל את החולה. נגיף הכלבת פוגע בכל היונקים, ומועבר ברוק, בעיקר על ידי נשיכה. ניתן למנוע את המחלה בבעלי חיים בחיסון הניתן מבעוד מועד, ובבני אדם באמצעות חיסון לאחר חשיפה לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully