וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס ילדים ועינויים: כך מטהר צבא מיאנמר את המיעוט המוסלמי

11.10.2017 / 12:45

בדוח נוקב של נציבות זכויות האדם של האו"ם, שהתבסס על עדויותיהם של פליטים רוהינגים, נכתב כי כוחות הביטחון מבצעים הרג שיטתי של המיעוט. "הם פועלים כדי למנוע את האפשרות שישובו למדינה"

רויטרס

צבא מיאנמר נוקט בשיטות ענישה הכוללות הוצאות להורג, עינויים ואונס ילדים נגד מיעוט הרוהינגיה המוסלמי, כחלק מ"פעולות הטיהור" באזור – כך עולה מדוח נוקב שפרסם היום (רביעי) האו"ם. לפי הדוח של נציבות זכויות האדם, המעשים הללו החלו בטרם המתקפה של המורדים ב-25 באוגוסט, אז החלו כוחות הביטחון במדינה הבודהיסטית במבצע נגד במדינת המחוז ראקין.

עוד נטען בדוח כי מטרת המבצע היא למנוע את שובם של בני המיעוט הנרדף ומשולל הזכויות. לשם כך, בין היתר, מניחים כוחות הביטחון של מיאנמר מוקשים לאורך הגבול.

יותר מ-520 אלף איש נמלטו ממיאנמר לבנגלדש בתוך חודש וחצי, בעקבות המבצע של מיאנמר שהוגדר על ידי האו"ם כטיהור אתני. הדוח מבוסס על 65 ריאיונות שנערכו עם פליטים בבנגלדש.

כפר שרוף של מיעוט הרוהינגיה בצפון מיאנמר, ספטמבר 2017. רויטרס
כפר שרוף של הרוהינגיה בצפון מיאנמר/רויטרס

נציב זכויות האדם של האו"ם, זיד ראאד אל-חוסיין, אמר כי פעולות הצבא נראות כמו "מזימה צינית לכפות העברה של אוכלוסייה גדולה ללא אפשרות לחזרתה".

לפי הדוח של הנציבות, "מידע אמין מצביע על כך שכוחות הביטחון של מיאנמר הורסים במכוון רכוש של הרוהינגיה, שורפים את בתיהם ואת כפריהם במדינת ראקין, לא רק כדי לסלק את האוכלוסייה אלא גם כדי למנוע מהקורבנות לשוב לבתיהם".

ההרס של כוחות הביטחון, שלעתים מלווים על ידי "כנופיות" של בודהיסטים חמושים מהאזור, מתמקד בבתים, בשדות, במאגרי המזון, ביבולים ובצאן והוא הופך את שובם של הרוהינגיה ל"כמעט בלתי-אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully