וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בלאס וגאס: "הרוצח ירה לעבר מכל דלק בנמל התעופה כדי לפוצצו"

ברשת CNN דווח כי גורמי החקירה מצאו קליעים מיוחדים סמוך למכל דלק מטוסים, שנורו מחדר המלון של סטיבן פאדוק ושנועדו לגרום לפיצוץ. בשדה התעופה הבהירו כי הסבירות להתלקחות היא אפסית: "דלק מטוסים נועד לסבול חשיפה לחום גבוה מבלי להתלקח"

צילום רויטרס, עריכה: טל רזניק

הרוצח מלאס וגאס ירה קליעים מיוחדים לעבר מכל דלק מטוסים, במה שהחוקרים מגדירים כניסיון להצית אותו – כך דיווחה רשת CNN מפי גורמי חקירה. הכדורים נמצאו בחדרו של פאדוק במלון מנדליי ביי וסמוך למכל, הממוקם בקרבת שדה התעופה של לאס וגאס.

הרשויות חשפו כבר לאחר הטבח כי פאדוק ירה מחדרו בקומה ה-32 של המלון שני כדורים לעבר המכל, בנפח 43 אלף חביות, אך עד כה לא גילו מאיזה סוג הם היו. לא ידוע אם הכדורים שפגעו במכל היו מהסוג שגורם לתבערה.

בשדה התעופה אמרו כי הם אינם מכירים קליעים אחרים שנמצאו באזור, מלבד אלה שפגעו במכל, אך המעיטו בסכנת הפיצוץ שעלולה הייתה להיגרם. בהצהרת השדה מהשבוע שעבר הובהר כי דלק מטוסים נועד לסבול חשיפה לחום גבוה מבלי להתלקח. "הסבירות שירי מרובה יכול להצית אש או לגרום לפיצוץ היא אפסית", נכתב בהודעה.

החלונות שמהם נורו היריות בטבח בלאס וגאס, אוקטובר 2017. AP
החלונות המנותצים בקומה ה-32 של מלון מנדליי ביי/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרובים ששימשו את פאדוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע פורסם כי פאדוק ירה במאבטח כשש דקות לפני שפתח באש לעבר הקהל בפסטיבל המוזיקה סמוך למלון מנדליי-ביי ורצח 58 בני אדם. דברי הבכירים העלו תהיות בנוגע לזמן שלקח לכוחות שפעלו בשטח לאתר את פאדוק ולנטרלו.

לדברי שריף מחוז קלארק שבמדינת נבדה, גוז'ף לומברדו, המאבטח חסוס קמפוס עלה לקומה ה-32 בבית המלון כדי לבדוק דלת שהייתה פתוחה, לאחר ששמע קולות קידוח מחדרו של פאדוק. אולם ממצאי החקירה העלו כי היורה רישת את האזור בשלוש מצלמות והצליח לעקוב אחרי מי שניסה להתקרב למקום. כך, פאדוק הצליח להבחין במאבטח וירה 200 כדורים לעבר המסדרון. המאבטח נפצע ברגלו והודיע על כך לאנשי הביטחון במקום.

דבריו של לומברדו סותרים את ההכרזות הקודמות של המשטרה בנושא, לפיהן הגעת המאבטח לחדר שבו שהה פאדוק הייתה זו שעצרה את מה שהוגדר כמסע הירי הגדול בתולדות ארצות הברית. מדבריו עולה כי פאדוק ירה לעבר המאבטח ב-21:59 והחל לירות לעבר הקהל ב-22:05 במשך כשש דקות. לא ברור מה גרם לו בסופו של דבר, לחדול מהירי.

מבט  מאחד המלונות הסמוכים לזירת הירי בסמוך למלון מנדליי ביי בלאס וגאס נבדה, 3 באוקטובר 2017. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
זירת הרצח מהחלון בו ביצע פאדוק את הירי/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully