וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר ישראלי נעצר בחצי האי סיני לאחר שנמצאו בתיקו קליעי רובה

10.10.2017 / 20:55

ניר איטח, תושב מזכרת בתיה בן 24, נעצר במהלך בדיקה שגרתית ומוחזק בידי השלטונות המצריים. עורך דינו: "הכדורים נשכחו ככל הנראה במהלך שירותו הצבאי, משרד החוץ מנסה לסייע". אביו: "לא נשאיר אותו לבד, הוא רק ילד"

ניר איטח נעצר בסיני לאחר נמצאו קליעים בתיקו. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
משרד החוץ מנסה לסייע בשחרורו. איטח/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

ניר איטח, צעיר ישראלי, נעצר היום (שלישי) בחצי האי סיני לאחר שנמצאו בתיקו קליעי רובה. הוא מוחזק בידי השלטונות המצריים, ולדברי עורך דינו בועז קניג משרד החוץ מנסה לסייע בשחרורו. קניג מסר כי איטח, בן 24 ממזכרת בתיה, נעצר לאחר שבמהלך בידוק שנערך בתיקו נמצאו כדורים שנשכחו, ככל הנראה, במהלך שירותו הצבאי. הוא הוסיף כי אין קשר בינו לבין בני משפחתו, וכי "המצב בעייתי".

אביו, מיכאל, אמר הערב כי המשפחה נמצאת בקשר עם משטרת הגבולות. "הבנו שהוא עצור במצרים, הוא היה חייל ב'צוק איתן', ונשארו לו כדורים והוא לא שם לב. הם נסעו ארבעה חמישה חברים ועכשיו הוא עצור בטאבה מ-07:00 בבוקר", אמר האב. "הילדים שלי נסעו לשם למעבר הגבול באילת ואנחנו בקשר עם משרד החוץ ולא נשאיר אותו לבד. הוא בסך הכול ילד".

המטה ללוחמה בטרור הזהיר לאחרונה מפני יציאה לחצי האי סיני. "אזהרת המסע לסיני של המטה ללוט"ר הינה ברמת האיום החמורה ביותר וההמלצה לצידה הינה להימנע בתוקף מכל ביקור, ולשוהים שם לצאת לאלתר", נמסר בהודעת המטה.

גמל בסיני. הרמן לנניה, לשכת העיתונות הממשלתית
אזהרת מסע חמורה. חצי האי סיני/לשכת העיתונות הממשלתית, הרמן לנניה

לפני כארבע שנים נעצר בחצי האי סיני הצעיר הישראלי אנדריי פשניצ'ניקוב, לאחר שניסה להסתנן לשטח מצרים דרך נקודת גבול בטאבה. לטענת חוקריו, הוא צילם מתקנים בטחוניים, אך לא נחשד כמרגל.

כמה שבועות לאחר אותה תקרית, נחטף בסיני הצעיר הישראלי אמיר עומאר חסן, יחד עם חברתו הנורבגית. הוא שוחרר כעבור ארבעה ימים, וסיפר: "זו הייתה חוויה מרגשת ומפחידה מאוד. לא ידעתי מתי ישחררו אותי ומה הם עלולים לעשות לי".

(עדכון ראשון: 18:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully