וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים חתמו על עצומה הקוראת לאסור שימוש בזיקוקים

10.10.2017 / 10:03

הרעש המפחיד, שגורם לחרדות אצל בני אדם ובעיקר אצל כלבים, גרמו לעשרות אלפי בריטים לדרוש שינוי בחקיקה לקראת הל"ג בעומר שלהם "ליל המדורות") בו נהוגים גם לפוצץ זיקוקי דינור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

עבור בריטים רבים, ה-5 בנובמבר, אז חוגגים את ליל המדורות (שנקרא גם ליל גיא פוקס, ליל הזיקוקים או ליל המזימה) הוא אחד משיאי השנה – אבל עבור אחרים זהו לילה של ייסורים וטרור - ולכן אלפים כבר חתמו על עצומה הקוראת לאסור בחוק את השימוש בזיקוקים.

לפי הדיווח במטרו הבריטי, מחברי העצומה טוענים שזיקוקי הדינור יוצרים בהלה, מצוקה ותופעות חרדה לאנשים רבים – וגם לבעלי חיים. מדובר בבעיה ידועה בעיקר אצל כלבים, שכ-45% מהם סובלים מפוביה מזיקוקים ברמה כזו או אחרת. כלבים שסובלים מבעיה זו עלולים בהתמודדות עם רעשים כגון רעמים וזיקוקים לברוח, לקפוץ מהחלון או אפילו לפצוע את עצמם אם לא שומרים עליהם. כלבים עם פוביה לזיקוקים נעשים מאוד קופצניים ומתוחים בעת מופעים רועשים.

עוד ב"אסור לפספס"
שוברים את הכללים: החוקים הכי אדיוטיים ומוזרים בארצות הברית
מה קורה כשמשאית מלאה בזיקוקין עולה באש?

פחדי כלבים מרעשי זיקוקים. ShutterStock
45% מהכלבים סובלים מפוביה מזיקוקים/ShutterStock

האלפים שכבר חתמו על העצומה קוראים למזכיר המדינה לקבוע בחוק כללים שימנעו סיכון של בני אדם עד כדי מינימום – בשימוש בזיקוקי דינור. לפי החוק הבריטי, יש צורך ב-10,000 חתימות בכדי לגרום לממשלה להגיב לדרישה ואילו 100,000 חתימות יחייבו את הפרלמנט לדון בנושא. עצומה דומה נחתמה בשנה שעברה ע"י כ-170 אלף איש, אולם למרות מחאתם של החותמים, הדיון בנושא בפרלמנט היה מהיר והשר לענייני עסקים באותה תקופה, ג'ו ג'ונסון, סירב בתוקף להגביל את השימוש בזיקוקים ואמר שהחוק הנוכחי מספק. "לא נראה לי שמי שמשתמש בזיקוקים כצעד אנטי-חברתי או בדרך לא מתחשבת יירתע בגלל שינויים בחוק", הוא אמר אז.

עוד באותו נושא

האם רעש הזיקוקים עלול להיות מסוכן לנו?

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • זיקוקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully