וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: 12 פליטים מוסלמים ממיאנמר, בהם ילדים, טבעו למוות

המשטרה במדינה שקלטה כבר כ-520 אלף פליטים מקרב הרוהינגיה מסרה כי בין ההרוגים גם עשרה ילדים. עוד עשרות נעדרים, אחרי הטרגדיה האחרונה של המיעוט הנרדף על ידי כוחות הביטחון במדינה הבודהיסטית

פליטים מוסלמים מקרב הרוהינגיה שטבעו למוות בדרכם לבנגלדש, 9 באוקטובר 2017. רויטרס
גופותיהם של פליטים שטבעו, היום/רויטרס

לפחות 12 בני אדם טבעו למוות כשסירה מלאה בפליטים מוסלמים ממיאנמר התהפכה בסמוך לבנגלדש. על כלי השיט, שטבע אתמול בנהר נאף, היו ככל הנראה כמאה בני אדם, כולל ילדים.

עשרות מבני מיעוט הרוהינגיה כבר איבדו את חייהם במהלך ניסיונם לחצות אל בנגלדש השכנה בשל מבצע של כוחות הביטחון של מיאנמר במדינת המחוז ראקין. גורמים רשמיים מסרו כי עד כה נמשו מהמים עשר גופות של ילדים ושתי גופות של גבר ושל אישה.

זאת הייתה האחרונה בשורת תקריות קטלניות, שבהן היו מעורבים כלי שיט שעל סיפונם היו פליטים מוסלמים. בחודש שעבר מתו לפי ההערכות כ-60 בני אדם שנמלטו מהאלימות במיאנמר. מאז 25 באוגוסט, אז החל סבב האלימות האחרון במדינה בעלת הרוב הבודהיסטי, כ-519 אלף פליטים מוסלמים נמלטו אל בנגלדש השכנה, רובם דרך היבשה.

עוד אלפי פליטים חצו את הגבול היום והגיע אל בנגלדש, שמתקשה לעמוד בקצב. האו"ם וארגוני זכויות אדם תיארו את המבצע של כוחות הביטחון כטיהור אתני נגד בני המיעוט המוסלמי, שמוגדרים לפי הרשויות מהגרים בלתי-חוקיים ואינם זכאים לזכויות בסיסיות. במיאנמר דוחים זאת וטוענים כי מדובר במאבק לגיטימי בטרור.

לקריאה נוספת בנושא
פרס נובל מוכתם בדם: לוחמת החופש שהפכה למשרתם של גנרלים אכזרים
רופאים של האו"ם: צבא מיאנמר אונס בשיטתיות נשים מקרב המיעוט המוסלמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully