וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בארה"ב: "האקרים רוסים גנבו מידע רגיש ביותר מה-NSA"

6.10.2017 / 14:10

בוול סטריט ג'ורנל ובוושינגטון פוסט דווח כי האקרים, שנתמכו בידי הקרמלין, השיגו את המידע ממחשבו הפרטי של עובד הסוכנות ב-2015. הסודות כוללים מידע יכולות ההגנה של ארה"ב מפני מתקפות סייבר, במה שעלולה להיות אחת הפריצות החמורות ביותר אי פעם

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

האקרים רוסים, שפעלו בתמיכת הקרמלין, גנבו מידע מסווג ביותר מהסוכנות לביטחון לאומי (NSA) ב-2015 אחרי שעובד קבלן של הסוכנות העביר את המידע למחשבו הביתי - כך דיווחו כלי תקשורת אמריקניים.

בדיווח הראשון, שפורסם בוול סטריט ג'ורנל, נטען מפי שורת גורמים כי נגנב מידע על יכולות חדירה לרשתות מחשוב זרות ועל הגנה מפני מתקפות סייבר, בפריצה שעלולה להיות אחת החמורות ביותר עד היום. בוושינגטון פוסט דווח כי העובד הועסק ביחידת עילית להאקרים בכירים, בטרם פוטר מתפקידו ב-2015. ב-NSA סירבו להגיב על הדיווחים, ומסרו רק כי מדיניות הסוכנות היא "לעולם לא להגיב על סוגיות מסוג זה".

בשנים האחרונות ספגה הסוכנות שורת פריצות ותקריות של גניבות מידע, בהן הדלפת מסמכים על אודות תכניות מעקב שהפעילה מסביב לעולם בידי אחד מעובדיה החיצוניים, אדורד סנודן בשנת 2013. מלבד סנודן, גם הרולד מרטין שהועסק בידי ה-NSA נאשם בכך שלקח לביתו מידע מסווג. בדיווח על אודות התקרית האחרונה בעיתון "וושינגטון פוסט" צוין כי מרטין אינו חשוד כאחד המעורבים בה.

מטה הסוכנות לביטחון לאומי NSA  בעיר פורט מיד, מרילנד, ארה"ב. AP
מטה ה-NSA במרילנד/AP

הסנאטור הרפובליקני בן סאס החבר ועדת השירותים המזוינים בסנאט אמר כי אם יתבררו הדיווחים כנכונים מדובר בתקרית מעוררת דאגה. "על ה-NSA להפסיק לטמון את הראש בחול ולפתור את בעית ההעסקה הקבלנית", אמר סאס. "רוסיה היא יריבה ברורה שלנו במרחב הסייבר ואיננו יכולים להרשות לעצמנו נזקים עצמיים".

בוושינגטון הבירה גברה בחודשים האחרונים המתיחות סביב שורת האשמות במתקפות סייבר מצד גורמים ברוסיה, בהם גם גופים הקשורים בבחירות לנשיאות שנערכו בשנה שעברה - לרבות מטה המפלגה הדמוקרטית. גורמים ששוחחו עם כתבי "וושינגטון פוסט" ו-"וול סטריט ג'ורנל" מסרו כי העובד שלקח את המחשב לביתו השתמש בתכנת אנטי-וירוס של חברת "קספרסקי" הרוסית.

החברה הוחרמה בידי גופי ממשל אמריקניים בחודש שעבר בשל חשדות כי סייעה לממשלת רוסיה בפעולות ריגול. האשמות שראשי החברה הכחישו בתוקף ומסרו כי נקלעו אל תוך סכסוך גיאו-פוליטי.

מטעם חברת "קספרסקי" נמסר כי למעבדות החברה לא סופקו ראיות המעידות על מעורבותה בדליפת המידע. "מאוד מצער שחדשות עם טענות לא מוכחות ממשיכות להנציח האשמות אודות החברה", נכתב בהודעת החברה. "כחברה פרטית, אין למעבדת 'קספרסקי' קשרים לא ראויים לממשלה כלשהי, ובכלל זה רוסיה".

בנוסף נמסר כי החברה לא מתנצלת "על היותנו אגרסיביים במלחמה כנגד תוכנות זדוניות ופושעי סייבר" וכי היא "מזהה ומצמצמת באופן אקטיבי הידבקויות בתוכנות זדוניות, ללא קשר למקור המתקפה. אנו גאים לעשות זאת כבר 20 שנה ובשל כך זכינו באופן מתמשך לדירוגים הגבוהים ביותר בבחינות עצמאיות של תוכנות לזיהוי נוזקות. חשוב גם לשים לב לכך כי המוצרים של מעבדת קספרסקי דבקים בסטנדרטים הקפדניים של תעשיית אבטחת הסייבר וכי יש למוצרים את אותן רמות גישה והרשאות למערכות עליהן המוצרים שומרים כמו כל ספק תוכנות אבטחה פופולרי בארצות הברית וברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully