וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפובליקני המתנגד להפלות התפטר - אחרי שדרש מהמאהבת שלו להפיל

6.10.2017 / 9:30

חבר בית הנבחרים האמריקני טים מרפי התפטר אחרי שהתגלה כי דרש ממתנדבת בלשכתו שעמה ניהל רומן לעבור הפלה. "זו אשמתי, ואין לזה הצדקה", אמר עם הגשת ההתפטרות. יו"ר בית הנבחרים הביע תמיכה בהחלטתו

חבר בית הנבחרים האמריקני טים מרפי הודיע על התפטרותו לאחר שפורסם כי ביקש מהמאהבת שלו להפיל תינוק משותף, 5 באוקטובר 2017. אי-פי, AP
טען כי צוות עוזריו ניסח את ההודעה שעליה זעמה אדוארדס. מרפי/AP, אי-פי

טים מרפי, חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הרפובליקנית ומתנגד חריף להפלות, המייצג מחוז במדינת פנסילבניה, הודיע אמש (חמישי) על התפטרותו, לאחר שנחשף כי הפציר במאהבת שלו שנכנסה להריון ממנו לעבור הפלה. מרפי, בן 64, נשוי ואב לילדה, כיהן במשך שמונה קדנציות בבית הנבחרים. הוא זכה לתמיכה של מספר קבוצות שמרניות המתנגדות להפלות, ונחשב למחוקק פעיל בתחום זה. הוא ניהל רומן עם שאנון אדוארדס, פסיכולוגית בת 32, שהגיעה להתנדב בלשכתו כדי לסייע בקידום חקיקה בתחום בריאות הנפש.

העיתון "פיטסבורג פוסט-גאזט" בפנסילבניה דיווח כי אדוארדס זעמה על פוסט שמרפי פרסם בפייסבוק מוקדם יותר השנה, שבו הביע התנגדות להפלות, ושלחה לו מסרון שהגיע לעיתון, שבו נכתב: "אין לך בעיה לפרסם פוסט המתנגד להפלות בכל מקום, בשעה שאין לך בעיה לבקש ממני להפיל את ילדנו המשותף רק בשבוע שעבר, כשחשבנו שזו אחת האפשרויות על הפרק".

פעילות חוגגות בוושינגטון בעקבות החלטת בית המשפט העליון לפסול חוק המגביל מרפאות הפלה בטקסס. רויטרס
מפגינות בוושינגטון חוגגות את החלטת בית המשפט העליון לפסול חוק שהגביל פעילות מרפאות להפלה, בשנה שעברה/רויטרס

בהודעה ששלח לאדוארדס השיב מרפי כי: "אני מקבל את מה שאת אומרת לגבי 'המצעד למען החיים', אני לא כתבתי את ההודעות הללו, הצוות שלי כתב אותן. אגיד להם שלא לכתוב יותר הודעות כאלה". לאחר הפרסום נאלץ מרפי לפרסם הצהרה שבה הודה בקיום הרומן. "בשנה שעברה הייתי מעורב ברומן עם ידידה אישית", הוא כתב. "זו אשמתי, ואין לזה הצדקה", הוא הוסיף וביקש מהתקשורת להניח לו ולמשפחתו. במקביל, אמרה אדוארדס ל"גאזט" כי היחסים ביניהם הסתיימו.

בניסיון להשכיח את הסערה הבטיח מרפי כי לא יתמודד מחדש על מקומו בקונגרס בשנת 2018. אולם המבוכה שעוררה התנהלותו הגבירה כלפיו את הלחצים מתוך המפלגה הרפובליקנית. במהלך יום רביעי הוא ניהל מרתון פגישות עם עמיתיו למפלגה, ככל הנראה כדי לבקש מהם גיבוי. משהבין שלא נותרה לו ברירה אחרת, הוא הודיע על התפטרותו - יומיים בלבד לאחר פרסום הכתבה בעיתון המקומי. יושב ראש בית הנבחרים, פול ראיין, הודיע על החלטתו של מרפי ואמר: "זו הייתה ההחלטה שלו להמשיך הלאה אל הפרק הבא בחייו, ואני תומך בה". יושב ראש הוועדה הרפובליקנית הלאומית לקונגרס (NRCC) סטיב סטיברס אמר כי "הנסיבות של הפרשה הזו מאכזבות מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully