וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 הרוגים בסופה הטרופית "נייט" במרכז אמריקה; היעד הבא: דרום ארה"ב

הסופה הטרופית שהביאה למותם של בני אדם בניקרגואה, קוסטה ריקה והונדורס, צפויה להתחזק להוריקן לפני שתפגע במקסיקו ובארה"ב. זאת, כשעדיין מורגשים נזקי ההוריקנים "הארווי" בטקסס, "אירמה" בפלורידה ו"מריה" בקריביים

צילום: רויטרס

(בווידיאו: תיעוד ההרס של הוריקן "מריה" בקריביים)

- לפחות 22 בני אדם נהרגו בסופה הטרופית "נייט" במדינות ניקרגואה, קוסטה ריקה והונדורס
- על פי התחזיות, הסופה צפויה להתחזק בדרכה למקסיקו ולדרום ארצות הברית להוריקן בדרגה 1
- ארצות הברית מתאוששת משתי סופות הוריקן עוצמתיות: הוריקן "הארווי" שהכה בטקסס באוגוסט, והוריקן "אירמה" שהכה בפלורידה בספטמבר
- סופה עוצמתית אחרת, הוריקן "מריה", פגע באיים הקריביים בסוף ספטמבר

לפחות 22 בני אדם נהרגו בסופה הטרופית "נייט" במרכז אמריקה – כך מסרו ביומיים האחרונים גורמים רשמיים במדינות ניקרגואה, קוסטה ריקה והונדורס. על פי התחזיות, הסופה צפויה להתחזק בדרכה למקסיקו ולדרום ארצות הברית.

קוסטה ריקה הכריזה על מצב חירום לאומי, סגרה בתי ספר ומשרדי ממשלה. בדומה לניקרגואה, המדינה מתמודדת עם מפולות בוץ, כבישים מוצפים וקהילות מנותקות. לפי סגן נשיא ניקרגואה, רוסריו מורילו, 11 בני אדם נהרגו במדינה ושבעה מוגדרים כנעדרים. בקוסטה ריקה מסרו הרשויות כי לפחות שישה מתו, וכי לפחות 15 אחרים נעדרים, בהם אנשי צוותים של שתי סירות דיג שהוצפו. לפי מנהל וועדת החירום הלאומית של המדינה, איוואן ברנס, יותר מ-5,000 בני אדם קיבלו מקלט בקוסטה ריקה אחרי שנטשו את בתיהם עקב השיטפונות. יותר מתריסר כבישים ראשיים נסגרו כשאחרים נפתחו חלקית. כמו כן, הרשויות בהונדורס דיווחו על מותם של שלושה בני אדם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הרס בפורטו ריקו אחרי סופת ההוריקן "מריה" שפגעה באי, ספטמבר 2017. רויטרס
פורטו ריקו לאחר פגיעת "מריה", בסוף החודש שעבר/רויטרס

מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית מסר כי לפי התחזיות הסערה צפויה "להתחזק כמעט להוריקן", בזמן שבה תפגע בחצי האי יוקטן שליד מקסיקו. במהלך יום שבת הסופה עלולה אף להתחזק להוריקן בדרגה 1, בעוד היא צפויה לפגוע במפרץ מקסיקו עם רוחות במהירות של כ-130 קמ"ש. כמה אסדות לקידוח נפט באזור פינו את עובדיהן לקראת הסופה.

המרכז אף פרסם אזהרה מפני כוננות הוריקן בדרום ארצות הברית, בין לואיזיאנה למיסיסיפי, שפירושה כי הסופה עלולה לפגוע באזור ב-48 השעות הקרובות. כמו כן, היא צפויה להביא עמה בין 120 ל-250 מ"מ גשם, לא כולל עליית פני הים. "אנו צופים פגיעה ישירה", אמר מושל לואיזיאנה ג'ון בל אדוארדס בכינוס לכתבים. ראש עיריית ניו אורלינס שבלואיזיאנה, שבה צפויים שיטפונות, הכריז על מצב חירום. מדובר באתגר לרשויות בעיר, שסבלה מהרס נרחב לתשתיות בהוריקן קתרינה ב-2005.

ארצות הברית מתאוששת משתי סופות הוריקן עוצמתיות: הוריקן "הארווי" שהכה בטקסס באוגוסט, והוריקן "אירמה" שהכה בפלורידה בספטמבר. סופה עוצמתית אחרת, הוריקן "מריה", פגעה באיים הקריביים בסוף ספטמבר, וגרמה להרס בכמה איים, בהם פורטו ריקו ודומיניקה.

(עדכון ראשון: 6:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully