וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרונום בכיר טוען: נמצא חיים מחוץ לכדור הארץ ב-20 השנים הקרובות

6.10.2017 / 23:51

האם שנחנו קרובים מאוד לפריצת דרך בגילוי חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ? יש מומחה שאפילו "מוכן להתערב עם כולם על קפה" שנמצא הוכחה לקיומם של חייזרים ב-20 השנים הקרובות

יח"צ - חד פעמי

בסרטון – ככה זה יראה? הטריילר לסרט "המפגש"

אסטרונום בכיר מפתיע בבשורה אופטימית: בקרוב החייזרים לא יקוטרגו עוד תחת "מדע בדיוני" - אלא תחת מדע מוכח. אחד האסטרונומים המובילים בעולם מוכן להישבע שנמצא חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ במהלך 20 השנים הקרובות ואפילו מבטיח להזמין אותנו לקפה אם יווכח שלא. אנחנו מעדיפים בירה, תודה.

ד"ר סת' שוסטק, מומחה בכיר במכון לחקר האינטליגנציה החוץ-ארצית (SETI) מאמין שבשנתיים האחרונות נעשו גילויים מדעיים משמעותיים שמובילים אותנו צעד נוסף לקראת גילוי חיים תבוניים בכוכב אחר. הוא אמר בראיון ל-Futurism: "אנחנו נמצא חיים תבוניים ב-20 השנים הקרובות. אולי אלה יהיו חיים מיקרוביאליים - מהסוג שנמצא בפינות האמבטיה שלכם. ייתכן שנמצא אותם מוקדם יותר, אבל נצטרך להמתין ולראות. לדעתי זה יקרה בתקופת החיים שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ד"ר סת' שוסטק מאמין שנמצא חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ ב-20 השנים הקרובות/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

עדות מפנים: צבא ארה"ב מסתיר גופות של חייזרים מתחת לבסיס חיל האוויר

לכתבה המלאה

מכון SETI השקיע עשרות שנים בחקר אותות מוזרים ולא מוסברים ביקום שלנו, בחיפוש אחר חיים אינטליגנטים מחוץ לכדור הארץ. ד"ר שוסטק, שמוביל מאמצים לאיתור אותות רדיו מחוצנים - הודה כי "יצירת קשר" אינו דבר פשוט עקב המרחק העצום שהאותות יצטרכו לעבור בדרך אלינו וחזרה. "אם הם במרחק של 500 שנות אור מאיתנו, נקבל אות שיהיה בן 500 שנים", הוא אמר, "אם נשדר להם בחזרה 'היי, אנחנו תושבי כדור הארץ, מה שלומכם?', ייקח 1,000 שנים עד שנקבל מהם תשובה אם בכלל, אז לא בדיוק נוכל לתקשר איתם אבל לפחות נדע שהם שם".

כשנשאל מה יש למדע לומר כרגע על חוצנים, הוא הודה שזה עדיין מוקדם לצאת בהצהרות מאחר שעדיין לא נמצאו עדויות חד משמעיות לקיומם של חייזרים. אולם, הוא מאמין שבשנים האחרונות חלה התקדמות ניכרת בהכרת היקום ושזו יכולה להיות משמעותית מאוד בהמשך החיפושים. לדוגמא, אסטרונומים יודעים היום על הרבה כוכבי לכת רחוקים מאוד שלא נחקרו – דבר שלא ידענו לפני עשרות שנים.

שוסטק מאמין שיש להכין תכנית פעולה מפורטת יותר למקרה שנזהה אותות מחייזרים. נכון לעכשיו ישנו פרוטוקול למקרה כזה, אולם הוא נכתב בשנות ה-90 ומאז נותר ללא שינוי. לדבריו, הפרוטוקול אינו רלוונטי עוד ונראה יותר כמו הנחיות ולא תכנית ברורה להתמודדות עם יצירת קשר זר. הוא סיפר ל- Live Science שעל פי הפרוטוקול, יש לבחון היטב אותות שמגיעים מגורם זר ולא לשדר תגובה ללא התייעצות בינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully