וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נובל בפיזיקה יוענק לשלושה אמריקנים על גילוי גלי הכבידה

שלושת החוקרים, ריינר וייס, בארי באריש וקיפ ת'ורן, יקבלו את הפרס היוקרתי על גילוי הפרעות עקמומיות במרחב-זמן המתפשטות כגלים במהירות האור. ועדת הפרס: "תגלית שהרעידה את העולם"

קיפ טורן וריינר וויס הזוכים האמריקנים שזכו בפרס נובל בפיזיקה על חקי גלי הכבידה. רויטרס
"גילוי שהרעיד את העולם". וייס ות'ורן/רויטרס

פרס נובל בפיזיקה לשנת 2017 יוענק לחוקרים האמריקנים ריינר וייס, בארי באריש וקיפ ת'ורן על גילוי גלי הכבידה – כך הודיעה היום (שלישי) ועדת הפרס בשטוקהולם שבשבדיה. נציג מטעם הוועדה אמר כי "הפרס יוענק השנה על גילוי שהרעיד את העולם".

גלי כבידה מוגדרים כהפרעות בעקמומיות של מרחב-זמן שנוצרות באינטראקציות כבידה מסוימות, ומתפשטות כגלים מחוץ למקורם במהירות האור. בפברואר 2016 הכריזו השלושה על תגליתם שלפיה יש ראיות מבוססות לקיומם של גלי כבידה ביקום. עד כה התגלו גלי כבידה בשלושה אירועים שונים.

אתמול הודיעה הוועדה על זכייה נוספת של שלושה מדענים אמריקנים בפרס נובל לרפואה. השלושה, ג'פרי הול, מייקל רוזבאש ומייקל יאנג, יקבלו את הפרס היוקרתי על הישגיהם בתחום המנגנונים המולקולריים השולטים בשעון הביולוגי. "הגילויים שלהם הסבירו כיצד צמחים, בעלי חיים ובני אדם מסגלים את הקצב הביולוגי שלהם ומסנכרנים אתו עם סיבובי כדור הארץ", הסבירה הוועדה. הול, רוזבאש ויאנג יזכו ב-9 מיליון קרונות שבדיות – כארבעה מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully