וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הודיע על הורדת הדגל לחצי התורן: "הטבח בלאס וגאס - רוע טהור"

2.10.2017 / 18:04

נשיא ארצות הברית הורה על הורדת הדגל לחצי התורן בעקבות הרצח ההמוני בעיר ההימורים, שהביא למותם של 50 בני אדם ולפציעתם של 400 אחרים. "אנחנו מתפללים עבור קרובי הקורבנות, ומבקשים מהאל לעזור לנו בשעה אפלה שכזו"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אחר הצהריים (שני) כי הטבח בלאס וגאס היה מעשה של רוע טהור. הוא הודיע כי יבקר בווגאס ביום רביעי הקרוב, ועל הורדת הדגל לחצי התורן. מהבית הלבן נמסר כי הוא שוחח עם מושל נבאדה, עם ראש עיריית לאס וגאס ועם השריף המקומי.

"אנחנו מתפללים עבור קרובי הקורבנות", מסר טראמפ בהצהרה בבית הלבן, "ומבקשים מהאל לעזור לנו בשעה אפלה שכזו. לפצועים המתואששים בבתי החולים: אנחנו מתפללים ומתחייבים לתמוך בכם מכאן והלאה. אנו מתפללים ליום שבו הרוע ימוגר".

50 בני אדם נהרגו בטבח במלון "מנדליי ביי" בעיר ההימורים, ולמעלה מ-400 איש נוספים נפצעו במה שמוגדר מסע הירי הקטלני בתולדות ארצות הברית. לפי משרד החוץ, שמונה ישראלים בעיר מוגדרים מנותקי קשר.

לקריאה נוספת:
חי בעיירה שקטה וללא עבר פלילי: זהו הרוצח הקטלני בתולדות ארה"ב
"התחבאנו במטבח": 12 ישראלים בלאס וגאס מוגדרים מנותקי קשר
ירי אוטומטי ללא הפסקה - ומנוסה המונית: תיעוד מלאס וגאס

הקהל באמפי במלון המנדליי ביי בלאס וגאס לאחר אירוע הירי במקום, 2 באוקטובר 2017. Getty Images, מערכת וואלה! NEWS
זירת הירי במלון מנדליי ביי בלאס וגאס, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, Getty Images

היורה, סטיבן פאדוק בן 64, ירה צרורות רבים מחלון הקומה ה-32 במלון, בטרם התאבד עם פריצת צוות משטרה מיוחד לחדר. בחדרו נמצאו לפחות עשרה כלי נשק. המשטרה סבורה כי פאדוק, תושב העיר, לא היה קשור לארגוני טרור אסלאמיים, אולם הרקע לירי טרם נקבע וארגון המדינה האסלאמית (דאעש) טען כי פאדוק פעל בשמו.

המשטרה שללה כי היו עוד יורים או מוקדי ירי אחרים בעיר ההימורים, שמושכת אליה מליוני תיירים בכל שנה. "אין לנו מושג באיזה עמדות הוא החזיק", אמר השריף ג'וזף לומברדו במסיבת עיתונאים. "נכון לעכשיו, אנחנו סבורים כי הוא היה תוקף יחיד".

אריק פדוק, אחיו של היורה, סיפר כי המשפחה המומה מהחדשות על כך שסטיבן אחראי לטבח הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית, שעקף את הטבח באורלנדו אשתקד. "אין לנו מושג, אנחנו מזועזעים. אנחנו מבולבלים ואנחנו מוסרים את תנחומינו", אמר בשיחת טלפון קצרה, כשקולו רועד. "אין לנו שמץ של מושג".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בעקבות אירוע הירי במלון מנדליי ביי בלאס וגאס נבדה, 2 באוקטובר 2017. AP
טראמפ בנאום, היום/AP

הטבח התרחש בלילה האחרון של פסטיבל "Route 91 Harvest", שנמשך שלושה ימים וכל הכרטיסים אליו נמכרו מראש. בין הזמרים שהופיעו היו אריק צ'רץ', סם האנט וג'ייסון אלדין. הירי החל בזמן ההופעה של אלדין, שנמלט מהבמה עם תחילת הירי ונקלח למקום מבטחים.

"זה היה משוגע, שכבתי על גבי הילדם", סיפר מייק מקגארי, יועץ פיננסי בן 53 מפילדלפיה, שהיה בהופעה בזמן הירי. "הם בני 20, אני בן 53. חייתי חיים טובים", סיפר מקגארי, שחולצתו נשאה סימני נעליים, אחרי שאנשים דרכו עליו בזמן מנוסתם מהשדה שהפך לזירת רצח המונית.

בזמן התקרית, בתי קזינו רבים באזור סגרו את שעריהם, במטרה למנוע מחמושים להיכנס אליהם, כשחלקם השתמשו באזיקים כדיל עשות זאת. "מלון ה'סיזר פאלאס' נעל את הדלתות, הם לא נתנו להיכנס", סיפר אדם מיטצ'ל, תייר בן 31 מבריטניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה לטבח: "ביום הנורא הזה, העם בישראל עומד כתף אל כתף עם העם האמריקני. ליבנו עם משפחות הקורבנות ואנו מאחלים רפואה שלמה לפצועים. אנחנו מתאבלים יחד איתכם".

הנשיא ראובן ריבלין שלח אגרת תנחומים לטראמפ, וכתב: "העם בישראל ואני שולחים לך, למשתתפי הפסטיבל, לאזרחי לאס וגאס ואל כל אזרחי ארצות הברית, את תנחומינו העמוקים בעקבות המתקפה המזעזעת הזו, שגבתה את חייהם של חפים מפשע רבים כל כך והובילה לפציעתם של רבים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully