וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד טלטלה בממשל טראמפ: שר הבריאות התפטר אחרי שטס מכספי ציבור

30.9.2017 / 19:05

טום פרייס הוציא יותר ממיליון דולר מכספי משלם המיסים על נסיעותיו במטוסים פרטיים באופן קבוע. לאחר שהנשיא ביקר אותו ואמר כי הוא " לא שמח מהדברים", פרש השר מתפקידו, בסקנדל האחרון שקורה בבית הלבן

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שר הבריאות של ארצות הברית, טום פרייס, נאלץ להתפטר מתפקידו הלילה (שבת) לאחר שנחשף כי השתמש במטוסים פרטיים של הממשל בעלות של יותר ממיליון דולר לנסיעות עבודה, שחלקן עירבו גם נסיעות פרטיות. כך, למשל, באחת הנסיעות לנשוויל, טנסי, הוא נפגש בין היתר עם בנו לארוחת צהריים.

אמנם פרייס הוא זה שהתפטר באופן רשמי מן התפקיד, אך הנשיא סירב לגבות את התנהלות השר, ואמר כי "אינו מרוצה" מההתנהלות שלו. אתמול הוא נשאל אם בכוונתו לפטר את פרייס והשיב: "העניין יוחלט עוד היום". עוד הוסיף הנשיא: "זה חבל, הוא איש טוב, אבל אני מאוכזב". שעות ספורות לאחר מכן פורסמה הודעת ההתפטרות של פרייס, שרק יממה קודם לכן, נשאל אם בכוונתו להתפטר והשיב בשלילה.

דונלד טראמפ ושר הבריאות טום פרייס. רויטרס
זכה לביקורת מהנשיא. טראמפ ופרייס/רויטרס

ביקורת רבה נמתחה בחודשים האחרונים על התנהלותו של טראמפ וצעדיו הפזיזים בנוגע לפיטורי יועצים. בחודשים הקרובים הודחו דמויות בכירות בסביבתו כמו הדובר שון ספייסר, היועץ האסטרטגי סטיב באנון, היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין, ראש מערך אנתוני סקרמוצ'י ועוד רבים אחרים.

אלא שבמקרה הזה נראה כי לטראמפ לא נותרה כל כך ברירה. הנשיא הניף במהלך קמפיין הבחירות שלו את הסיסמה "לייבש את הביצה", שכוונה נגד ההתנהלות המנותקת של אנשי הציבור בוושינגטון והאדישות שלהם למצוקות האדם העובד בארצות הברית. על הרקע הזה, קשה היה לו להמשיך ולגבות שר שטס במטוסים פרטיים ביותר ממיליון דולר על חשבון משלם המסים.

הסיפור צבר תאוצה אחרי שמוקדם יותר השבוע נחשף ב"פוליטיקו" כי פרייס נסע 26 פעמים במטוס פרטי לנסיעות עבודה, וכי בנוסף השתמש במטוסים של צבא ארצות הברית כדי לנסוע לאפריקה, אירופה ואסיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דונלד טראמפ בעצרת תמיכה באלבמה. רויטרס
לא ברור מי ימלא את מקומו של פרייס. טראמפ/רויטרס

כדי לנסות ולרכך את הזעם הציבורי על התנהלותו, התחייב פרייס ביום חמישי לשלם כ-52 אלף דולר מכיסו, ואמר "הציבור האמריקני לא ישלם סנט אחד עבור המושב שלי באותן הטיסות", אם כי מדובר רק בעלות המושב שלו במטוס, ובחלק קטן מן העלות הכוללת של הטיסות. מוקדם יותר השבוע הוא התחייב להפסיק לנסוע בטיסות פרטיות, ואמר כי הוא "קשוב לביקורת הציבורית". שרים בדרג של פרייס נוהגים להתנייד בעולם בטיסות מסחריות.

אינדיקציות למצבו של פרייס ניתן היה לקבל כבר ביום חמישי האחרון. טראמפ זעם על התנהלות של השר, ודוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס הודתה בכך אמש כשאמרה בתדרוך לעיתונאים: "הנשיא אינו מרוצה מכך. הוא ממתין לבדיקות מבקר הפנים בנושא. לבית הלבן אין נגיעה לאישור של טיסות במטוס פרטי". כשהיא נשאלה אם הוא יישאר בתפקידו היא השיבה: "נבצע הערכה ונראה מה יהיה". גם כאשר הנשיא נשאל ביום שלישי האם יפטר את פרייס הוא סירב לגבות את השר ואמר "עוד נראה".

פרייס עצמו נודע בעבר כמתנגד חריף לשימוש במטוסים פרטיים על ידי נבחרי ציבור, וכשכיהן כחבר בית הנבחרים בשנת 2010 תקף את יושבת ראש בית הנבחרים דאז, ננסי פלוסי מן המפלגה הדמוקרטית על כך שהיא "טסה בשמי ארצנו במטוסי יוקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully